انواع کرم پودر؛ راهنمای انتخاب بر اساس رنگ صورت

به گزارش وبلاگ درخشان 92، انگیزه - آرایش و زیبایی - کرم پودر یکی از رایج ترین لوازم آرایشی برای زیبایی خانم ها محسوب می گردد. هر فردی بر اساس رنگ پوست خود، کرم پودر متناسب با پوستش را انتخاب می نماید. همه خانم ها می دانند که کرم پودر اساس و پایه لوازم آرایشی محسوب می گردد. به همین منظور کرمی را انتخاب کنید که به پوستتان بخورد و مناسب باشد. مثلا رنگ تیره تر یا خیلی روشنتر برای پوستتان انتخاب نکنید که تیره تر یا خیلی روشن تر به نظر آیید. کرمی را انتخاب کنید که یک شماره روشن تر از پوست شما باشد.

انواع کرم پودر؛ راهنمای انتخاب بر اساس رنگ صورت

انواع پوست

1. پوست نرمال

شاید نرمال بودن در زندگی واقعی کمی کسل نماینده باشد اما در زیبایی و آرایش کاملا بر عکس است. این پوست ها، کرمی می خواهند که پوشانندگی بالایی نداشته باشد تا بتوانند پوست طبیعی خود را با کمی درخشندگی نشان دهند.

2. پوست چرب

معمولا پوست های چرب براق بنظر می رسند؛ کرم پودر چرب این براقیت را بیشتر می نماید و پوست را متعادل می سازد. یعنی نه براقیت طبیعی پوست را می گیرد و نه به آن براقیت بیشتری اضافه می نماید.

3. پوست ترکیبی

کرم های فاقد روغن و سرشار از مواد معدنی و رطوبت رسان بهترین کرم برای این نوع پوست هستند.

4. پوست خشک

افرادی که پوست خشکی دارند باید برای برطرف خشکی پوست کرم پودرهایی که رطوبت رسانی بالایی دارند انتخاب نمایند.

بیشتر بخوایند: آبرسانی پوست به یاری 9 راه حل قابل دسترس

5. پوست چروک

افرادی که پوست صورتشان چین و چروک دارد به هیچ وجه نباید از کرم پودی و جامد استفاده نمایند؛ زیرا پودر لا به لای چین و چروک های صورت نفوذ می نماید و آن ها را واضح تر نشان می دهد. توصیه می گردد از کرم های مایع با پوشانندگی کم بهره ببرید تا چین و چرو ک ها را کمتر نشان دهد.

6. پوست آکنه ای

افرادی که دارای پوست آکنه ای هستند، نباید از کرم پودرهای بدون روغن استفاده نمایند. با اینکه این کرم ها قابلیت از بین بردن جوش های سرسیاه را دارند اما کرم باید قابلیت پوشاندگی قرمزی پوست ها و جوش ها را داشته باشد.

انواع کرم پودر

  • کرم مایع
  • کرم پودر
  • پنکیک
  • پن استیک

1. کرم پودر برای پوست خشک

اگر جزو افراد هستید که جنس پوستتان خشک است باید کرم پودرهایی مناسب با پوستتان را بخرید. اولویت در انتخاب شما باید کرم پودری باشد که کمبود پوستتان را جبران کند و حالت شادابی به پوست شما داده همچنین نور را به مقدار کافی در چهره تان انعکاس دهد. به هیچ وجه از کرم پودرهایی مثل پنکیک های خشک استفاده نکنید. کرم پودرهای مایع با بیس روغنی بهترین انتخاب برای شما هستند و تمام کرم پودرهایی که حالت براق دارند چهره شما را سرزنده تر و زیبا تر نشان می دهند.

2. کرم پودر برای پوست چرب

اگر پوست شما چرب است هنگام خرید کرم پودر، حتما به لیبل آن دقت کنید که روی آن کلمه (Oil Free) یا (Matt) نوشته شده باشد. اگر کرم مناسب را انتخاب نکنید علاوه بر اینکه چربی پوستتان بیشتر می گردد، جوش های بیشتری نیز سطح پوست شما را اشغال می نماید.

3. کرم پودر برای پوست نرمال

پوست نرمال ایده آل ترین نوع پوست است. پوستی سالم و شاداب که چربی و آب متعادلی دارد. اگر خوش شانس هستید و پوست شما در این دسته واقع شده است از هر کرم پودری می توانید بهره ببرید. برای زمستان کرم پودرهای روغنی با پوشش بالا تر برای حفاظت از پوست در برابر باد و سرما و در تابستان کرم پودرهای سبک تر با بیس آب انتخاب بهتری هستند.

4. کرم پودر برای پوست مخلوط

قسمت T صورت (چانه، پیشانی و روی بینی) چرب و مابقی قسمت ها خشک تر هستند. پوست های مخلوط در تابستان معمولا به خصوصیات پوست های چرب و در زمستان به پوست های خشک تغییر می نماید. در این صورت باید از یک کرم پودر مناسب پوست های خشک و یک کرم پودر مناسب پوست های چرب بهره ببرید.

5. کانسیلر

کانسیلر همانند کرم پودر در انواع جامد و کرمی (مایع) موجود هستند. کانسیلر مخصوصا برای کرم پودری که روی پوست اطراف چشم مناسب نیست، استفاده می گردد. کانسیلر، پف، تیرگی و چروک های ریز دور چشم را از بین می برد. رنگ کانسیلر باید یک درجه روشن تر از رنگ کرم پودرتان باشد.

رنگ کرم پودر

کرم پودر را همرنگ با رنگ پوستتان انتخاب کنید. برای اینکه متوجه شوید که چه رنگی مناسب پوست شماست، بهتر است از تستتر بهره ببرید.

کرم پودر روشن تر از پوست، چهره را پیرتر می نماید و کرم پودر تیره تر، چهره را کدر نشان می دهد. یکی از اشتباهات خانم ها در انتخاب، تست کردن کرم بر روی پشت دست است؛ پوست پشت دست اختلاف درجه زیادی با رنگ پوست صورت دارد. بهترین راه برای انتخاب رنگ، زدن کمی کرم بر روی قسمتی از فک است تا نزدیک بودنش به رنگ پوست معین باشد.

راه های تثبیت کرم پودر

فیکساتور

پودرهای فیکساتور یک نوع تثبیت نماینده هستند که در رنگ های روشن تا تیره و مات و براق مورد استفاده قرار می گیرند. پودرهای فیکس معمولا برس یا پد مخصوص دارند و بعد از کرم پودر زده می شوند.

بیس

بیس ها در دو نوع ژله ای و کرمی و در 3 رنگ بنفش، سفید و سبز مورد استفاده قرار می گیرند.

  • بیس بنفش برای پوست هایی با زمینه سیاه و کدر
  • بیس سبز برای پوست های سرخ
  • بیس سفید برای پوست های نرمال به کار می رود

انواع پوشش کرم پودر

  • پوشش سبک

این نوع کرم پودرها ظاهری طبیعی و آراسته را برای صورت ایجاد می نمایند.

  • پوشش متوسط

با افزایش سن، جوش و لکه هایی بر روی صورت نمایان می گردد که این نوع پوشش می تواند آن ها را محو کند.

  • پوشش کامل

برخی از کرم پودرها با پوششی ساخته شده اند که می تواند زخم ها را نیز پوشانده و همچنین باعث تغییر رنگ پوست گردد.

نحوه استفاده از کرم پودر

  • رنگ ایده آل پوستتان را پیدا کنید
  • پوستتان را تمیز و مرطوب کنید
  • کرم پودر را صحیح روی صورت تان پخش کنید
  • بعد از کرم پودر از کانسیلر بهره ببرید

نکاتی برای استفاده از انواع کرم پودر

کسانی که پوست خیلی چربی دارند می توانند برای دوام بیشتر قبل از زدن کرم پودر با یک پنبه آغشته به الکل سفید رقیق شده با آب، صورتشان را پاک نمایند تا چربی پوستشان متعادل گردد. همواره بعد از زدن کرم پودر یک تکه پنبه عظیم بردارید و خیلی آرام به صورت دورانی روی پوستتان بکشید این کار اضافات کرم روی پوست شما را می گیرد.

نکاتی هنگام خرید کرم پودر

کرم پودری برای شما مناسب است که وقتی به خط فک پایین مالیده گردد، خط آرایشی بین گردن و صورت به وجود نیاید. هنگام خرید برای تست رنگ کرم پودر باید 3رنگ نزدیک به رنگ پوستتان را روی خط فک پایین خود بمالید، بعد در نور طبیعی ببینید که آیا هنوز خط آرایشی دیده می گردد یا نه؟ اگر رنگ درست را انتخاب نموده باشید خطی نباید مانده باشد.

منبع: مجله انگیزه

به "انواع کرم پودر؛ راهنمای انتخاب بر اساس رنگ صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع کرم پودر؛ راهنمای انتخاب بر اساس رنگ صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید