اهدای خون برای جهانی سالم تر

به گزارش وبلاگ درخشان 92، سازمان دنیای بهداشت در حالی به استقبال روز دنیای اهداکنندگان خون می رود که دنیا به دنبال پاندمی ویروس کرونا با کاهش اهدای خون روبرو است و این سازمان، اهدای خون برای دنیای سالم تر را شعار این روز دنیای قرارداده است.

اهدای خون برای جهانی سالم تر

به گزارش وبلاگ درخشان 92 به نقل از ایسنا، روز دنیای اهدا نمایندگان خون از سوی سازمان دنیای بهداشت با عنوان خون سالم، نجات بخش زندگی و با شعار اهدا خون برای دنیای سالم تر به سازمان های انتقال خون سراسر کشور اطلاع رسانی شده است.

سازمان دنیای بهداشت پیشنهاد نموده است در کمپین مجازی و تولیدات فرهنگی روز دنیای اهدا نمایندگان خون 25 خرداد ماه امسال مصادف با 14 ژوئن 2020 برجسته سازی نقش فرد اهدانماینده بر بهبود سلامت دیگران در جامعه هدف قرار گیرد.

اهدانمایندگان خون بخش مهمی از جامعه را تشکیل می دهند که در سراسر دنیا برای تضمین دسترسی افراد و جوامع به خون و محصولات خون سالم و با کیفیت، در شرایط عادی و اضطراری، خون خود را اهدا می نمایند.

سازمان دنیای بهداشت در کمپین امسال از تعداد بیشتری از مردم در سراسر دنیا خواسته است تا به وسیله اهدای داوطلبانه و مستمر خون به نجات دهندگان زندگی تبدیل شوند.

این کمپین همچنین از دولت ها، مقامات بهداشتی و خدمات انتقال خون ملی درخواست می نماید که برای تامین منابع کافی و ایجاد سیستم ها و زیرساخت های افزایش جمع آوری خون از اهدا نمایندگان خون داوطلب و بدون چشمداشت مادی، مراقبت کیفی از اهدانماینده، ترویج استفاده بالینی مناسب از خون و راه اندازی سیستم های نظارت بر کل زنجیره انتقال خون اقدام نمایند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون، کمپین ترویجی و مراسم 25 خرداد ماه امسال با توجه به ضرورت رعایت فاصله اجتماعی در ایران و دنیا به صورت مجازی اجرا می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "اهدای خون برای جهانی سالم تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای خون برای جهانی سالم تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید