ایران در جایگاه پنجم ثبت آثار ناملموس دنیا نهاده شد

به گزارش وبلاگ درخشان 92، سید عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه 16 آذر در حاشیه سفر به استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 15 آذر روزی فراموش نشدنی در تاریخ میراث فرهنگی ناملموس کشور است که در اجلاس هجدهم یونسکو و با یاری کارشناسان و همراهی کشورهای همسایه سه اثر در موضوع افطاری، تذهیب و جشن سده در یونسکو به ثبت جهانی رسید.

ایران در جایگاه پنجم ثبت آثار ناملموس دنیا نهاده شد

ضرغامی اضافه نمود: با احتساب این سه مورد آمار ثبت دنیای ناملموس به 24 مورد ارتقا یافت و ایران از مقام ششم به مقام پنجم دنیا در تعداد آثار ثبت شده در لیست میراث ناملموس دنیای دست یافت.

او با اشاره به اینکه دولت مردمی در حوزه ثبت دنیای میراث ناملموس کارنامه درخشانی دارد، گفت: ایران در یک سال گذشته دارای مقام هفتم بود و سال گذشته چهار اثر به صورت یکجا ثبت شد که جزو اقدامات بی نظیر دولت به شمار می رود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه کشور ما در حوزه ناملموس ظرفیت های بسیار بالایی دارد، اظهار کرد: تا به امروز بیش از سه هزار اثر ناملموس را به ثبت ملی رسانده ایم که بسیاری از آن ها ظرفیت ثبت دنیای دارند اما محدودیت های زیادی در زمینه سهمیه بندی ثبت دنیای وجود دارد.

ضرغامی هر یک از سه میراث ناملموس تذهیب، افطار و جشن سده را دارای سبقه فرهنگی بالا مطرح کرد و اضافه نمود: جایگاه تمدنی و فرهنگی کشور با ثبت دنیای آثار ناملموس افزایش می یابد و معرفی این میراث با ارزش یکی از وظایف اصلی وزارت میراث فرهنگی است.

منبع: گردشبان

به "ایران در جایگاه پنجم ثبت آثار ناملموس دنیا نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در جایگاه پنجم ثبت آثار ناملموس دنیا نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید