دولت افغانستان فردا با آمریکا و ناتو بیانیه مشترک صادر می کنند

به گزارش وبلاگ درخشان 92، همزمان با امضای توافق آمریکا و طالبان در قطر دبیرکل سازمان ناتو و وزیر دفاع آمریکا در سفر به کابل با دولت افغانستان بیانیه مشترک صادر می کنند.

دولت افغانستان فردا با آمریکا و ناتو بیانیه مشترک صادر می کنند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ درخشان 92، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا فردا (شنبه 10 اسفند) همزمان با امضای توافق آمریکا و طالبان در قطر به کابل سفر خواهند کرد تا با دولت افغانستان بیانیه ای مشترک را صادر کنند.

صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفت که هدف از صدور این بیانیه بیان ادامه پایبندی جامعه جهانی نسبت به تعهداتش درباره افغانستان است.

وی اضافه نمود که این بیانیه مشترک قرار است ظهر روز شنبه در ارگ ریاست جمهوری و در حضور اشرف غنی صورت گیرد.

وی همچنین گزارش ها درباره اعزام هیئت دولتی به قطر برای گفت وگو با طالبان درباره آزادی 5 هزار عضو این گروه از زندان های دولت افغانستان را رد کرد.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می گوید که در مراسم امضای توافقنامه آمریکا و طالبان وزرای خارجه و کنندگان ویژه حدود 30 کشور و سازمان معتبر بین المللی حضور خواهند داشت اما دولت های آمریکا و افغانستان تا به امروز درباره این خبر اظهارنظری نکرده اند و فهرست شرکت کنندگان در این مراسم نیز هنوز اعلام نشده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دولت افغانستان فردا با آمریکا و ناتو بیانیه مشترک صادر می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان فردا با آمریکا و ناتو بیانیه مشترک صادر می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید