راهنمای خرید ساعت هوشمند؛ بازاری که هر روز مجذوب کننده تر می گردد

به گزارش وبلاگ درخشان 92، وقتی نخستین نمونه های ساعت های هوشمند معرفی شدند تقریبا همه مردم باور داشتند این محصولات آینده ای ندارند. هیچکس حاضر نبود برای این محصولات بی فایده که تقریبا هیچ امکاناتی نداشتند، هزینه کند. بنابراین به نظر می رسید این بازار در حال شکل گیری به سرعت نابود می گردد. اما این اتفاق رخ نداد و با ورود تولیدکنندگان شناخته شده ای مانند اپل و سامسونگ، ساعت های هوشمند در کنار مچ بندهایی که هر روز مجذوب کننده تر می شدند، آهسته آهسته راه خودشان را پیدا کردند تا خرید آن ها به یک اولویت تبدیل گردد.

راهنمای خرید ساعت هوشمند؛ بازاری که هر روز مجذوب کننده تر می گردد

ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند محصولاتی هستند که در ظاهر شبیه به ساعت های مچی و دستبندها هستند اما با کمک سخت افزار قدرتمندی که دارند، به گجت های متفاوتی تبدیل شده اند. این محصولات مدرن در چند سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای را تجربه نموده اند و همین هم باعث شده کارایی آن ها از شمردن قدم های کاربران به رد یا پاسخ تماس های تلفنی و حتی اتصال به اینترنت تبدیل گردد. با ورود تولیدنمایندگان گوناگون، بازار ساعت های هوشمند هم تغییرات بسکمک را تجربه نموده تا خرید یک محصول ایده آل به یک تصمیم سخت تبدیل گردد.

اگر قصد خرید ساعت و مچ بند هوشمند را دارید، این راهنمای خرید به شما کمک می نماید تا با توجه به اندازه بودجه ای که در نظر گرفته اید برترین محصول ممکن را بخرید.

مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 4 Global

قیمت: حدود 450.000 تومان

مانند بازار بسکمک از محصولات هوشمند و الکترونیکی، در بازار مچ بندها هم شیائومی حضور پررنگی دارد. مچ بند Mi Band 4 با قیمت مناسب و امکانات قابل قبولی که دارد به یک گجت به صرفه تبدیل می گردد که احتیاجهای اولیه کاربران را برآورده می نماید. صفحه نمایش 0.95 اینچی این مچ بند به رزولوشن 120 در 240 مجهز شده و تا 50 متر به سقوط در آب مقاوم است. اگر از محصولات اپل استفاده می کنید نگران نباشید چون این مچ بند شیائومی توانایی تنظیم با سیستم عامل های اندروید و آی اواس را دارد. بزرگ ترین ویژگی Mi Band 4 باطری آن است که براساس ادعای تولیدنماینده با یک بار شارژ کامل تا 20 روز کار می نماید.

این مچ بند هوشمند به شتاب سنج سه محوره و ژیروسکوپ سه محوره مجهز شده تا با همراهی این دو سنسور قدرتمند همه قدم های شما را به درستی بشمارد. نه تنها در پیاده روی بلکه در شنا، دوچرخه سواری و دویدن هم می توانید روی اطلاعات نسل چهارم مچ بندهای شیائومی حساب باز کنید. با این حال انتظار ثبت دقیق اطلاعات را نداشته باشید. نباید فراموش کنید که هنگام خرید این مچ بند مدل Global را بخرید تا در استفاده از آن با زبان چینی روبرو نشوید.

مچ بند هوشمند آنر مدل Band 5 Global

قیمت: حدود 500.000 تومان

آنر به عنوان تولیدنماینده تلفن های هوشمند از مدتی پیش وارد بازار مچ بندها هم شده و نسل پنجم آن ها می تواند گزینه خوبی برای خرید باشد. صفحه نمایش این مچ بند هم 0.95 اینچ و از تکنولوژی AMOLED است و توانایی تطبیق با سیستم عامل های اندروید و آی اواس را دارد. نمایشگر باکیفیت آن در کنار حسگر ضربان قلب رابط کاربری تحسین برانگیزی را به نمایش می گذارد. اگر از مسائل زبان فارسی روی مچ بندهای شیائومی اطلاع دارید، باید بدانید Band 5 آنر از زبان فارسی پشتیبانی می نماید. مانند بسکمک از مچ بندهای هوشمند، این گجت هم توانایی شمارش قدم ها و سایر فعالیت های ورزشی را دارد.

براساس ادعای آنر، این مچ بند هوشمند با هر بار شارژ کامل حدود دو هفته کار می نماید. با این حال گزارش ها نشان می دهد اگر به استفاده همه جانبه از آن عادت کنید شاید به سختی یک هفته شما را همراهی کند. این محصول آنر مانند بسکمک از مچ بندهای هوشمند توانایی اتصال به تلفن هوشمند را هم دارد.

مچ بند هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip

قیمت: حدود 1.200.000 تومان

این مچ بند هوشمند اگرچه شباهت زیادی با ساعت های هوشمند دارد اما بیشتر روی ویژگی های مچ بندها مانند ویژگی های ورزشی و سلامتی تمرکز نموده است. بنابراین با محصولی روبرو هستیم که با صفحه نمایش 1.28 اینچی و وزن 31 گرمی اش ابعاد و طراحی بسیار مشابهی با ساعت های هوشمند دارد اما چندان هم شبیه آن ها نیست. علت آن هم این است که با یک سیستم عامل اختصاصی همراه شده تا ویژگی های مچ بندهای هوشمند را بیشتر نمایش دهد. گواهی نامه IP68 این مچ بند مقاومت آن در برابر آب و رطوبت را تضمین می نماید و باطری این محصول شیائومی این توانایی را دارد تا با یک بار شارژ کامل حدود یک ماه همراه کاربر خود باشد.

اگر به یک مچ بند هوشمند با شکل و شمایل ساعت های هوشمند احتیاج دارید که همه توانایی های یک مچ بند را داشته باشد، مچ بند Amazfit Bip همه ویژگی های موردعلاقه شما را دارد و مانند بسکمک از هم تایانش توانایی شمارش قدم ها و سایر فعالیت های ورزشی را نیز به دست آورده تا با پشتیبانی از سیستم عامل های اندروید و آی اواس به یک محصول ایده آل تبدیل گردد.

در این زمینه بخوانید:

چه تبلتی کار ما را راه می اندازد؟ راهنمای خرید

راهنمای خرید گوشی موبایل و تلفن هوشمند

برترین لپتاپ های کارنموده بازار که می توانید با قیمت مناسب تهیه کنید

ساعت هوشمند شیائومی مدل Mijia Quartz

قیمت: حدود 1.100.000 تومان

پیش از هر چیزی باید بدانید این محصول شیائومی یک ساعت هوشمند معمولی نیست و با یک ساعت هیبریدی روبرو هستیم. ساعت های هیبریدی صفحه نمایش های الکترونیکی ندارند و بیشتر از هر ساعت دیگری، به ساعت های کلاسیک و قدیمی شباهت دارند. با این حال شیائومی اپلیکیشن ویژه ای برای هماهنگی این ساعت با تلفن های هوشمند آماده نموده تا هوشمندی آن را حفظ کند. شمارنده کوچکی درون صفحه این ساعت وجود دارد که قدم های کاربر را می شمارد و می توانید جزییات بیشتر فعالیت های روزمره را درون اپلیکیشن ویژه آن آنالیز کنید.

با این حال این ساعت هیبریدی قابلیت شارژکردن را ندارد و از یک باطری سکه ای بهره می برد. از آن جایی که این محصول با کمک بلوتوث به تلفن هوشمند شما وصل می گردد، انرژی بیشتری از دست می دهد. بنابراین در برترین حالت، می توانید با یک باطری آن حدود 6 ماه از همه توانایی های آن بهره ببرید. گواهی ضدآب این ساعت هیبریدی مقاومت آن در برابر نفوذ به درون آب تا 30 متر را تضمین می نماید.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch SM-R800

قیمت: حدود 4.100.000 تومان

آن چه در چند سال اخیر به تولیدنمایندگان ساعت های هوشمند کمک کرد تا مشتریان بیشتری را هدف قرار بگیرند، ایجاد یک زبان طراحی ویژه در این محصولات بود. این زبان طراحی به ساعت های هوشمند کمک می کرد تا بیشتر از قبل شبیه ساعت های کلاسیک و دوست داشتنی باشند و امکانات بیشتر آن ها می توانست هواداران ساعت های اسپرت را هم جذب کند. این زبان طراحی در این ساعت هوشمند سامسونگ هم وجود دارد و به آن کمک می نماید تا یکی از زیباترین محصولات بازار باشد.

صفحه نمایش این ساعت 1.3 اینچی به فناوری super AMOLED مجهز شده و رزولوشن صفحه نمایش آن 360 در 360 پیکسل است. بنابراین تصویر بسیار شفافی را به نمایش می گذارد. حسگرهای متعدد آن مانند شتاب سنج، ژیروسکوپ و شمارش ضربان قلب به کاربر کمک می نمایند تا فعالیت های فیزیکی خود را آنالیز کند. این ساعت به کاربرانش اجازه می دهد اعداد و شکل و شمایل صفحه ساعت خود را تغییر دهند و البته که از قابلیت ضدآب بهره می برد. حالا با محصولی روبرو هستیم که می تواند با بلوتوث و وای فای به گجت های گوناگون متصل گردد.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch Active2 44mm

قیمت: حدود 4.400.000 تومان

یکی از تازهترین ساعت های هوشمند سامسونگ می تواند از همه فن حریف ترین محصولات بازار هم لقب بگیرد. صفحه نمایش 1.4 اینچی آن با فناوری super AMOLED ساخته شده و سنسورهای بی شماری مانند شتاب سنج، ژیروسکوپ، الکتروکاردیوگرام، فشارسنج، سنسور نور محیط و شمارش ضربان قلب به شما کمک می نمایند تا همه فعالیت های ورزشی و فیزیکی خود را ثبت کنید. برای مثال سنسور تشخیص ضربان قلب این ساعت هوشمند همواره فعال است و از هشت فوتودیود کمک می گیرد.

شاید جالب باشد بدانید اپلیکیشن های بسکمک برای این ساعت هوشمند توسعه داده شده تا کاربران حین استفاده از آن تجربیات منحصربه فردی داشته باشند. این نرم افزارها با کمک یک پردازنده اختصاصی سامسونگ کار می نمایند و رابط کاربری ویژه خود را یدک می کشند. نسل تازه گلگسی واچ های سامسونگ مانند بیشتر محصولات رقیب ضدآب است و با هر بار شارژ کامل می تواند 2 روز همراه کاربران باشد. مدل مجهزشده به بند چرمی این ساعت با قیمتی گران تر هم درون بازار موجود است.

ساعت هوشمند اپل سری 5 Apple Watch مدل Space Aluminum Case Sport Band

قیمت: حدود 7.800.000 تومان

این که تاریخ ساعت های هوشمند با عرضه ساعت های اپل برای همواره تغییر نموده تقریبا غیرقابل انکار است. این شرکت آمریکایی مدتی پیش از نسل پنجم ساعت های خود رونمایی کرد که هم چنان از همان طراحی ویژه این محصولات کمک می گیرد و بیشتر از آن که ظاهرش تغییر کند روی سخت افزاری تمرکز نموده که تفاوت عمده ای با رقبایش دارد. قاب صفحه نمایش این ساعت هوشمند از فولاد ساخته شده و صفحه نمایش آن با یاقوت مقاوم شده است. اپل در نسل پنجم به بسکمک از سنسورهای ساعت هوشمندش، قطب نما هم اضافه نموده و از فناوری صفحه نمایش همواره روشن هم بهره می برد.

حافظه 32 گیگابایتی این ساعت هوشمند به شما کمک می نماید تا موسیقی های بیشتری روی آن داشته باشید اما به نظر می رسد اپل هنوز نتوانسته نرم افزار آن را به صورت کامل بهینه کند بنابراین بعضی از اپلیکیشن ها به آن شکلی که انتظارش را دارید، نمایش داده نمی شوند. با تجهیزشدن صفحه نمایش این ساعت هوشمند به فناوری همواره روشن مجهز شده و به همین علت نباید انتظار زیادی از باطری آن داشته باشید. گزارش ها نشان می دهد تقریبا هر روز به شارژ مجدد این ساعت احتیاج دارید.

منبع: ایرنا زندگی

به "راهنمای خرید ساعت هوشمند؛ بازاری که هر روز مجذوب کننده تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید ساعت هوشمند؛ بازاری که هر روز مجذوب کننده تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید