رشد 541 درصدی سرمایه گذاری های محقق شده در منطقه آزاد قشم

به گزارش وبلاگ درخشان 92، افشار فتح اللهی عصر امروز در نخستین نشست رسانه ای سال جاری با خبرنگاران این جزیره، ضمن تبریک سال تازه و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان، گفت: سال گذشته، یکی از سال های پیروز منطقه آزاد قشم در جهت تحقق بخشیدن به اهداف مورد نظر بود که در بخش های سرمایه گذاری، عمران، مسکن، آموزش، گردشگری ، بانکرینگ و دیگر حوزه ها به انتها رسید.

رشد 541 درصدی سرمایه گذاری های محقق شده در منطقه آزاد قشم

وی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران از این منطقه، گفت: سال گذشته شاهد تحقق 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در قشم بودیم که این اندازه در مقایسه با سال 1400 که 780 میلیارد تومان بود، 541 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم حوزه واردات و صادرات را نیز یکی از حوزه های پیروز در سال گذشته اعلام و اضافه نمود: پارسال 262 میلیون دلار صادرات به داخل کشور به وسیله قشم انجام شد که نسبت به 58 میلیون دلار سال قبل تر 346 درصد رشد داشته است.

فتح اللهی ابراز داشت: صادرات به خارج از کشور از این جزیره در سال 1400نیز 37.5 میلیون دلار بود که این آمار در سال 1401 به 202 میلیون دلار رسید. بعلاوه این عدد 434 درصد رشد در صادرات به خارج از کشور را نشان می دهد.

وی اندازه رشد صادرات مجدد از قشم را 177 درصد خاطرنشان کرد و گفت: اندازه صادرات مجدد در سال 1400 به مبلغ شش میلیون دلار و در سال 1401 ، برابر با 16 میلیون دلار بود که 177 درصد رشد داشته است.

مثبت شدن تراز تجاری قشم برای نخستین بار در طول تاریخ 30 سال منطقه ها آزاد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچین در این نشست خبری خاطرنشان کرد: پارسال برای نخستین بار در طول تاریخ 30 ساله منطقه ها آزاد، تراز تجاری منطقه آزاد قشم مثبت شد که این موضوع یک عملکرد درخشان و نوید بخش روزهای بسیار خوب حرکت رو به رشد فراوری، صادرات و رونق مالی در جزیره است.

فتح اللهی ادامه داد:رونق فراوری و بهبود شرایط تجارت خارجی و افزایش صادرات یکی از برنامه های اولویت دار این سازمان در یک سال اخیر بوده است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی خوب اجرا شده و در نظر گرفتن مشوق های متنوع برای صادرات محصولات فراوری شده در منطقه آزاد قشم به بازارهای سایر کشورها، سال گذشته شاهد 57 میلیون دلار تراز تجاری مثبت بودیم که این تراز برای نخستین بار در تاریخ منطقه آزاد قشم مثبت شده است.

یکی دیگر از موارد مطرح شده در این نشست شرایط مسکن در قشم بود که به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، در این حوزه در سال گذشته اتفاق های بسیاری خوبی اتفاق افتاده است.

فتح اللهی خاطرنشان کرد: سال گذشته با اجرای طرح مسکن ملی و واگذاری 181 هکتار زمین در 42 روستا و چهار شهر، 6 هزار و 157 جوان در جزیره قشم صاحب خانه شدند.

وی گفت:راه اندازی پروژه ای به نام پل خلیج فارس و پروژه بانکرینگ به عنوان آرزوی چندین ساله مردم جزیره، دو گام بلند پیروزیت آمیز این منطقه آزاد در عرصه افتخارات ملی بود که در سال 1401 محقق شد.

به گفته فتح اللهی اندازه بودجه عمرانی در منطقه آزاد قشم در سال گذشته رقمی برابر با 236 میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل تر 206 درصد رشد داشته است.

وی با اعلام اینکه جزیره قشم به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است، گفت: حدود 65 هزار میلیارد تومان در زیرساخت های جزیره قشم از جمله راهسازی، زیرساخت های تحاری، نفت و گاز و... پروژه آغاز شده داریم.

شمار واحدهای صنعتی در قشم به 214 واحد رسید

یکی از مهمترین مولفه های رشد و توسعه مالی در یک منطقه شرایط فعالیت و فراوری واحدهای صنعتی است که قشم در این حوزه عملکرد مثبتی در سال گذشته داشته است.

طبق اعلام فتح اللهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، شمار واحدهای صنعتی در قشم از 198 واحد در سال 1400 به 214 واحد در سال قبل رسیده است که این آمار از رشد هشت درصدی شمار واحدهای صنعتی فعال در این منطقه دارد.

نماینده عالی دولت در منطقه آزاد قشم بیان داشت: ارزش فراوریات واحدهای صنعتی جزیره قشم در سال 1400، 382 میلیون دلار بود که در سال 1401 به هزار و سه میلیون دلار با رشد 163 درصدی رسید .

منطقه آزاد تجاری - صنعتی قشم، حدود 300 کیلومتر مربع از جزیره قشم در استان هرمزگان را شامل می گردد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت های این منطقه آزاد تجاری - صنعتی شامل توسعه و توسعه صنعت ترانزیت و حمل و نقل، توسعه تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک های انرژی است.

منبع: گردشبان

به "رشد 541 درصدی سرمایه گذاری های محقق شده در منطقه آزاد قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 541 درصدی سرمایه گذاری های محقق شده در منطقه آزاد قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید