شناسایی سیگنال های فضایی منظم نویددهنده حیات

به گزارش وبلاگ درخشان 92 به نقل از نیواطلس، اولین بار ستاره شناسان در ژوئن گذشته یک الگوی مخفی و منظم را که مربوط به یک سیگنال رادیویی فضایی بود، شناسایی کردند.

شناسایی سیگنال های فضایی منظم نویددهنده حیات

محققان با بررسی الگوی این سیگنال امیدوار به باز ارسال آن در ماه آگوست بودند و تحقق این پیش بینی در زمان پیش بینی شده به طور دقیق باعث شده تا امیدواری به شناسایی حیات در سیاره های بیگانه بر همین مبنا بیشتر شود.

سیگنال های یادشده در عرض چند میلی ثانیه حجم زیادی از انرژی را منتقل می کنند، ولی آنها معمولاً منظم نیستند و با دقت زیادی تکرار نمی شوند. شناسایی یکی از این سیگنال ها که به طور مرتب تکرار می شود و FRB 121102 نام گرفته، موجب شده تا تلاش دانشمندان برای بررسی آن بیشتر شود.

این سیگنال بر اساس یک الگوی منظم هر 157 روز یک بار تکرار می شود. در واقع سیگنال های یادشده در یک بازه زمانی 90 روزه فعال هستند و سپس به مدت 67 روز خاموش شده و دوباره برای 90 روز فعال می شوند. بر اساس شرایط فعالیت قبلی این سیگنال زمان بعدی فعالیت آن از 2 ژوئن تا 28 آگوست سال 2020 پیش بینی شده بود و این امر دقیقاً به همین شکل رخ داده است.

بررسی ها در این زمینه با استفاده از یک رادیو تلسکوپ چینی اجرا شده و ستاره شناسان منتظر تکرار این فعالیت از 17 دسامبر تا 24 مارس سال 2021 هستند تا تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شناسایی سیگنال های فضایی منظم نویددهنده حیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی سیگنال های فضایی منظم نویددهنده حیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید