موافقت وزارت صمت برای همکاری در احداث استیل کُرد

به گزارش وبلاگ درخشان 92، نخعی گفت: موافقت وزارت صمت برای همکاری در احداث کارخانه استیل کُرد که سیم لاستیک فراوری خواهد نمود، گرفته شد.

موافقت وزارت صمت برای همکاری در احداث استیل کُرد

به گزارش وبلاگ درخشان 92 از بیرجند، نخعی نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در مورد کارخانه استیل کُرد و جلب موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مشارکت این وزارت در طرح احداث این کارخانه گفت: فرآیند اداری اخذ مجوز ها و موافقت ها با ساخت و بهره برداری از این کارخانه که سیم لاستیک خودرو فراوری می نماید، در سال 98 شروع شد.

او اضافه نمود: در همین سال و در چارچوب اصل 44 قانون اساسی، تفاهم نامه ای با وزارت صمت منعقد شد که بر اساس آن احداث و راه اندازی 3 واحد فراوریی در خراسان جنوبی در دستور کار نهاده شد.

نخعی با اشاره به اینکه دو طرح از از طرح های تفاهم شده در فردوس و طبس و در حوزه نساجی و ریسندگی هستند، بیان نمود: این ها طرح های توسعه ای هستند که وجود دارند، اما استیل کرد قرار است که احداث و راه اندازی گردد.

بیشتر بخوانید

  • پیشرفت کویر تایر بیرجند با تکیه بر توان داخلی/ سایه بی توجهی ها بر سر ظرفیت های خراسان جنوبی سنگینی می نماید

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در زمان استاندار سابق یک سرمایه گذار برای احداث و راه اندازی این کارخانه درخواست سرمایه گذاری داد و جلسات مختلفی نیز با او برگزار گردید، اما این جلسات راه به جایی نبرد و سبب از دست رفتن سرمایه گذار شد.

او ادامه داد: پس از آن شرکت سرمایه گذاری امید که سهام دار عمده کارخانه کویر تایر است درخواست سرمایه گذاری کرد، اما به جای نهبندان، درخواست احداث کارخانه در بیرجند را داشت.

نخعی اظهار کرد: مسائلی رخ داد که این سرمایه گذار نیز نتوانست کاری را انجام دهد و پس از پیگیری های بسیار در دولت تازه و با برگزاری جلسات متعدد با سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت صمت، موافقت وزارت صمت برای مشارکت در احداث این کارخانه گرفته شد.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: حال باید وارد فاز اجرایی شویم و برای سرمایه گذاری فراخوان صادر کنیم تا سرمایه گذاران کار اجرایی را شروع نمایند.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "موافقت وزارت صمت برای همکاری در احداث استیل کُرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت وزارت صمت برای همکاری در احداث استیل کُرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید