موزه کتاب افتتاح شد

به گزارش وبلاگ درخشان 92، صبح امروز شنبه 24 بهمن طی مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و سیدرضا صالحی امیری مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران موزه میراث مکتوب و مستند در بخش مخازن این سازمان در تهران گشایش یافت.

موزه کتاب افتتاح شد

پس از افتتاح این موزه، معاون اول رئیس جمهور در مراسم رونمایی از مجموعه تفریحی ایران حضور یافت و از این مجموعه رونمایی کرد.

در مراسم رونمایی از مجموعه تصویری ایران علاوه بر معاون اول رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، علی طیب نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری، علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلام و اقلیت های دینی و مذهبی و جمع دیگری از مسئولان کشوری و لشکری به همراه اعضای هیات امنا و مدیران سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران حضور داشتند. این مجموعه نمایه ای است از دستاوردهای فرهنگی و تمدنی که توسط حدود 40 عکاس حرفه ای تهیه شده است.

مجموعه تصویری ایران مشتمل بر 420 هزار عکس، 21 هزار اسلاید و نگاتیو و 230ساعت فیلم با موضوع ایران و جغرافیا و تاریخ این سرزمین کهن است. پس از رونمایی از مجموعه یاد شده لوح تقدیر به تعدادی از تدوین گران این مجموعه شامل کامران قاجار، بهرام میرزا عابدینی، لیلا دوانی و ماهرخ میرعلائی، از سوی معاون اول رئیس جمهور تقدیم شد.

گزارش کامل این مراسم متعاقبا ارسال می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "موزه کتاب افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه کتاب افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید