پاریس، شهری برای عاشقان شعر و هنر

به گزارش وبلاگ درخشان 92، پاریس شهر نور، شهری با جاذبه های بی نظیر در قاره سبز است که در هر بخش از آن داستان های بسیاری در هر زمینه ای می توان یافت که مدت ها می توانید در خصوص آن صحبت کنید. در سفری کوتاه و با عکس های اختصاصی خبرنگاران قصد داریم قدمی در این شهر عشق بزنیم؛ با ما همراه باشید.

پاریس، شهری برای عاشقان شعر و هنر

پاریس شهر افسانه ای سرزمین فرانسه و مرکز آن، سال های بسیاری است که در لیست برترین های اروپا واقع شده است. این شهر زیبا که به شهر نور و شهر عشق معروف است با هر قدم در گوشه و کنار آن زیبایی های خاصش شما را محصور و جادو می نماید. بناهای تاریخی، موزه ها، خیابان های معروف از یک سو و سبک مدرنیته، جهانی مد و هنر از سویی دیگر این شهر را به جواهری بی بدیل تبدیل نموده است که هر روز درخشان تر از روز قبل است. پاریس شهر افسانه ای توریستان، همانند گنجینه ای است که هر کسی رویای دستیابی به آن را در سر می پروراند و ما در سفری کوتاه قصد داریم حس خوب قدم زدن در این شهر را با شما به اشتراک بگذاریم؛ دوستانِ جان وبلاگ درخشان 92یی با ما همراه باشید تا با عکس های اختصاصی به بخش کوچکی از این شهر سفر کنیم.

میادین در پاریس یکی از مجذوب نماینده ترین بخش ها در این شهر است، چون هر میدانی، رستوران های منحصر به فرد، مغازه های شیک، سالن های معروف مد، جواهر فروشی های مجلل و هتل های زیبا را در خود جای داده است.

میدان وندوم (Place Vendome) که در بخش شرقی میدان کنکورد (Place de la Concorde) واقع شده است مجموعه ای بی نظیر را در اطراف خود گرد هم آورده است و ظاهری شاهانه را در کمال سادگی به تصویر کشیده است.

قدم زدن در بخش های این میدان و گذر به هر یک از خیابان ها بسیار لذت بخش است و می توان گفت بسیاری از هتل های معروف و جواهرفروشی های لوکس پاریس در اطراف این میدان واقع شده است.

در سفر به پاریس هر چقدر هم که زمان سفر شما طولانی باشد باز هم برای تماشا همه جاذبه ها و تماشای هایش زمان کم می آورید. کلیساها بخشی از جاذبه های این شهر است که معروف ترین آن کلیسای نتردام است که سالانه میلیون ها نفر از آن بازدید می نمایند.

در نزدیکی میدان وندوم کلیسای زیبا و ساده ای با معماری هنرمندانه به نام Saint-Roch واقع شده است که مجسمه های زیبایش شما را مجذوب خود می نماید. تماشا این کلیسا چه از نمای بیرونی آن و چه تماشا داخل آن حس خوبی را به شما القا می نماید. بعلاوه در کنار این کلیسا مراکز خرید بسیاری با جدیدترین نمونه های مد وجود دارد.

همین طور که جهت خود را ادامه می دهیم مجسمه طلایی رنگ ژان دارک (Jeanne dArc) با شکوه و جلال بسیار در جلوی چشمان ما نمایان می گردد. این مجسمه نمادی از بانوی قهرمان فرانسوی است که در جنگ صد ساله بر ضد انگلستان فرمانروایی فرانسویان را بر عهده داشته است.

او را در تاریخ 30 مه 1431 به جرم کفر در میدان شهر روان (Roanne) سوزاندند اما سال ها بعد او را بیگناه و به عنوان قدیس معرفی کردند. داستان های بسیاری از درایت و پاکدامنی این بانو نقل شده است و به عنوان یاد بود او علاوه بر فرانسه در کشورهای دیگر مجسمه و نمادهای بسیاری از وی وجود دارد.

موزه های معروف بسیاری در جای جای جهان وجود دارد اما کمتر کسی است که اهل تاریخ و آثار باستانی باشد اما نام موزه لوور را نشنیده باشد. این موزه که پربازدیدترین و بزرگترین موزه جهان است علاوه بر ساختمان باشکوه و بی نظیرش مجموعه هایی را در خود جای داده است که در هیچ جای جهان قابل رویت نیست؛ بعلاوه آثار باستانی ایرانی بسیاری در این موزه نگهداری می گردد که مهمترین آن اسب دوسر یکی از سرستون های اصلی تخت جمشید است.

قدم زدن در بخش های اطراف موزه و تماشا بناهای زیبای آن تجربه ای تکرار نشدنی و شیرین برای هر توریست است.

کاخ اپرای گارنیه (Opéra Garnier) از کاخ های زیبای شهر پاریس است که در سال های بسیاری محل برگزاری نمایش های اپرا و باله شهر پاریس بوده است.

نمای این بنا دارای ستون های کلاسیک و 8 مجسمه است که نمادهای افسانه ای را شامل می گردد: شعر، موسیقی، شعر کوتاه حماسی، از بر خوانی، ترانه، درام و پایکوبی.

موزه و کتابخانه ای که در این کاخ واقع شده است آرشیوی از سه قرن گذشته و نمایشگاه هایی است که به هنر اپرا اختصاص دارد. شرکت در یکی از اپراها و یا نمایش های باله برترین تجربه ای است که یک توریست ممکن است در شهر پاریس داشته باشد.

گذر از مرکز شهر و تماشا خانه های قدیمی و ساختمان های زیبا در کنار کافه های شلوغ و رنگارنگ طعم سفر را در این شهر نورانی و پر شور، بیشتر می نماید.

در آخرین بخش از سفر کوتاه خود به منطقه La Defense می رویم و از طاق باشکوه دفانس تماشا می کنیم. این منطقه که یادآور مقاومت تلخ نیروهای فرانسوی در این منطقه و در جنگ فرانسه-پروس که در سال های 1870 تا 1871 رخ داده است هم اکنون به جاذبه ای پربازدید تبدیل شده است و این سازه بزرگ با ساختار مستطیل شکلش در شب و با نورپردازی هایی که طراحی شده است به برترین شکل ممکن می درخشد.

آنچه که ذکر شد و دیدید تنها ذره ای از تماشای های پاریس بود و مطمینا هر توریستی که پای در این شهر تاریخی و دل ربا می گذارد دوست دارد که دوباره به آن سفر کند؛ از قلم نیاندازید که در هر بار سفر به پاریس حس جدیدی را تجربه خواهید کرد.

منبع: کجارو / کجارو

به "پاریس، شهری برای عاشقان شعر و هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس، شهری برای عاشقان شعر و هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید