چشمه های آب گرم قِینَرجه فرصتی برای جذب جهانگرد است

به گزارش وبلاگ درخشان 92، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی همدان، شهروز کهیایی، چهارشنبه1بهمن ماه گفت: چشمه های آب گرم رزن که در زبان عامیانه محلی به قِینَرجه شهرت دارند یکی از ظرفیت های جذب جهانگرد و رونق بخش اقتصاد منطقه است که مورد غفلت قرار گرفته و ناشناخته مانده است.

چشمه های آب گرم قِینَرجه فرصتی برای جذب جهانگرد است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رزن گفت: در شهرستان رزن دو چشمه آب گرم وجود دارد که یکی در روستای غینرجه از توابع بخش سردرود و دیگری در خمیگان واقع در بخش مرکزی و در فاصله یک کیلومتری مرکز شهر رزن واقع شده و در نزدیکی بوستان ملت واقع شده است که در فرهنگ عامیانه مردم این منطقه به قینرجه (آبی که می جوشد) شهرت دارد.

کهیایی گفت: سال ها قبل درصد املاح معدنی این چشمه ها به آزمایش گذاشته و تعیین شد، این چشمه ها از نظر املاح مفید معدنی بسیار غنی است اما با این وجود از ظرفیت گردشگری و حتی درمانی این چشمه ها استفاده قابل توجهی نشده و شرایط کنونی این چشمه ها به جای فضاسازی و توسعه آن، پیرامون چشمه ها توسط شهرداری حصارکشی شده و تنها یک جوی از آن جاری است.

کهیایی گفت: بی شک این چشمه ها با تخصیص بودجه و تبلیغات حرفه ای و برنامه ریزی شده می تواند طی مدت کوتاهی گردشگران و علاقه مندان و هواداران آب گرم معدنی و مخاطبان خاص خود را به منطقه جذب کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رزن گفت: در صورت توسعه و پیشرفت محیط پیرامون این چشمه ها، خواص درمانی آن نیز نمود بیشتری داشته و علاوه بر گردشگرانی که به دنبال تفریح به این منطقه سفر می نمایند، بعضی از بیماران رماتیسم را نیز از شهرستان ها و استا ن های همجوار به عنوان گردشگردرمانی به خود جذب می نماید.

منبع: گردشبان

به "چشمه های آب گرم قِینَرجه فرصتی برای جذب جهانگرد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمه های آب گرم قِینَرجه فرصتی برای جذب جهانگرد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید