آبشار مارگون ، بهشت تماشایی فارس

به گزارش وبلاگ درخشان 92، اما باید بدانیم که در ایران، مکان های مجذوب کننده، دیدنی، ناشناخته و بکری وجود دارند که زیبایی شان بیشتر از عکس هایی است که می بینیم. در ایران می توانید تنوعی از مکان ها و تصاویر را پیدا کنید که زیبایی بی حد و اندازه شان چشمتان را به خود خیره کند. آبشار مارگون در استان پرطرفدار فارس، یکی از جاهای دیدنی ایران است که از جمله سفرهای محبوب در گروه سفرهای طبیعت گردی به شمار می رود.

آبشار مارگون ، بهشت تماشایی فارس

دیدنی این آبشار بلند و باشکوه از نزدیک، تجربه ای منحصر به فرد و هیجان انگیز است که می توانید آن را به خودتان هدیه کنید. اگر دوست دارید آبشار مارگون را بشناسید و یا با ویژگی های خاص و منحصر به فرد آن آشنا شوید، با وبلاگ درخشان 92 همراه باشید:

آبشار مارگون کجاست؟

آبشار مارگون یکی از دیدنی ترین آبشارهای ایران است که در شمال غربی استان فارس قرار گرفته است. این آبشار، همانند دیگر آبشارهای کشور، ویژگی های منحصر به فردی دارد که شنیدن آن ها شما را به وجد می آورد. این آبشار که از معروف ترین آبشارهای ایران به شمار می رود، گردشگران و طبیعت گردان زیادی را به خودش جذب کرده و خصوصا در دو فصل بهار و تابستان، بازدیدکنندگان فراوانی دارد.

آبشار زیبای مارگون بزرگ ترین و بلندترین آبشار چشمه ای دنیا و زیباترین آبشار خاورمیانه است. با رفتن به این منطقه می توانید شکوه و بلندای آبشار را دیدن کنید، به صدای بی نظیر و آرامش بخش آب گوش دهید و از فضای جادویی کوهستان در کنار درختان سرسبز لذت ببرید.

در بازدی از آبشار زیبای مارگون، همه مجذوب کنندهیت ها از جمله آب، سرسبزی و کوهستان را در کنار یکدیگر خواهید دید و از ترکیب وصف ناپذیر آن ها لذت خواهید برد.

بسکمک از گردشگرانی که به استان فارس سفر می کنند، در ابتدا بازدید از این آبشار خاص را در برنامه خودشان می گنجانند. آب زلال، شفاف و خنک آبشار، اقبال عمومی را به سمت خودش بیشتر کرده است و هر روزه به تعداد گردشگران این منطقه افزوده می شود.

تفاوت شاخص و شگفت انگیز آبشار مارگون با دیگر آبشارها

تفاوت شاخص و شگفت انگیز آبشار دیدنی مارگون با دیگر آبشارها در نحوه به وجود آمدن آن است. در حالیکه دیگر آبشارها از طریق رودخانه ها و جاری شدن آن ها از ارتفاع به وجود می آیند، منبع تشکیل آبشار دیدنی مارگون، چشمه هایی است که از دل کوه جوشیده و این تصویر شگفت انگیز را خلق می کند. چشمه هایی که در دل کوه قرار دارند و از عمق جان کوهستان می جوشند، به سمت پایین سرازیر می شوند و تصویری باورنکردنی از آبشار را به وجود می آورند. به همین دلیل است که آبشار طبیعی مارگون را آبشار چشمه ای می نامند.

این آبشار در ارتفاع بیش از 7چ متری قرار گرفته است و همین ارتفاع، شکوه و جلال آن را بیشتر به نمایش می گذارد. رودخانه ای که از این آبشار حاصل می شود، تا نزدیکی سپیدان اردکان ادامه دارد که در ارتفاع 2200 متری قرار گرفته است. در فصل زمستان، با سرد شدن هوا، قندیل هایی بزرگ و مجذوب کننده در این رودخانه شکل می گیرد که دیدنی آن ها مجذوب کنندهیت خاصی دارد.

سفر به آبشار طبیعی و بی نظیر مارگون، سفر به دنیای ناشناخته های طبیعت ایران است که از دیدنی آن لذت می برید.

آبشار مارگونآبشار مارگونآبشار مارگونآبشار مارگونآبشار مارگون

مارگون یعنی چه؟

آبشار مارگون

مارگون، در حقیقت نام روستایی آباد، دیدنی و مجذوب کننده در نزدیکی این آبشار است که نام آبشار را از روی آن برداشته اند.

مردم مارگون به زبان لری صحبت می کنند و یکی از خونگرم ترین اقوام در ایران شناخته می شوند. روستای مارگون جاذبه های دیدنی و گردشگری بی نظیری دارد که با رفتن به آنجا، می توانید از آن ها دیدن کنید و از دیدنی زیبایی های آن لذت ببرید.

دیدنی های آبشار مارگون

آبشار مارگون

همانطور که گفته شد، این آبشار ، از جمله آبشارهای چشمه ای است که تعداد زیاد و نامشخصی از چشمه های در دل کوه، باعث پیدایی آن شده اند. سرازیر شدن آب چشمه ها که منجر به ایجاد آبشار دیدنی مارگون شده است، در نهایت رودخانه ای را پدید می آورد که آبی شفاف، زلال و خنک دارد. این رودخانه یکی از قسمت های محبوب آبشار به شنار می رود که گردشگران منطقه، در آنجا به تفریح می پردازند.

قندیل های بزرگ و شفاف رودخانه در فصل زمستان نیز، از جمله دیدنی های اطراف آبشار به شمار می رود. طبیعت اطراف آبشار، بسیار شگفت انگیز است و می توان آن را از دوست داشتنی ترین دیدنی های اطراف آبشار مارگون دانست. در مجاورت آبشار مجموعه ای متنوع و فریبنده از انواع درختان جنگلی، سیب، زازالک و بوته های زرشک وجود دارند که طبیعت مجذوب کننده و سرسبزی فوق العاده ای را به وجود آورده اند. کوهستانی که آبشار در آنجا واقع شده نیز یگی از دیدنی ترین منطقه ها در کنار آبشار است که هوای تازه و بی نظیری را به ریه هایتان هدیه می کند.

جاذبه های اطراف

از جمله جاذبه های اطراف آبسار می توان از شهرستان سپیدان و همچنین روستای مارگون نام برد که در خود مجموعه ای از زیبایی های گردشی و تفریحی را جای داده اند.

شهرستان سپیدان

اقامت در مارگون؛ دو تجربه متفاوت

برای اقامت در مارگون، می توانید از دو طریق اقدام کنید.

اگر همراه با گروه به این منطقه سفر می کنید و یک لیدر و یا راهنمای محلی آشنا به منطقه در کنار شما قرار گرفته است، می توانید در مکان های مشخص ک خاص برپایی کمپ، اتراق کنید. کمپینگ در نزدیکی این آبشار زیبا، یکی از مجذوب کنندهیت های خاص این سفر است که امکان شب ماندن در طبیعت و خوابیدن زیر آسمان پرستاره مارگون را به شما می دهد.

اگر چندان علاقه ای به ماندن در طبیعت و چادرهای مسافرتی و یا آمادگی و تجهیزات لازم برای این کار را ندارید، خانه های روستایی و اقامتگاه های بومگردی روستای مارگون بهترین مکان برای شما هستند. با ماندن در روستای مارگون می توانید با مردم شیرین زبان روستا هم صحبت شوید و از معاشرت با آن ها لذت ببرید. باید بدانید که هر راه و روشی را برای اقامت در مارگون انتخاب کنید، برایتان لذتبخش، تازه و متفاوت خواهد بود.

آبشار مارگونآبشار مارگون

امکانات رفاهی اطراف آبشار مارگون

از آنجایی که هر ساله تعداد قابل توجهی از گردشگران و گروه های طبیعت گردی برای بازدید به این منطقه می آیند، امکانات رفاهی خوبی نیز جهت آسودگی خاطر آنان فراهم شده است.

از جمله این امکانات می توان به سرویس های بهداشتی، مکان های مشخص برمایی کمپ، جهت سنگفرش تا نزدیکی آبشار و جای پارک خودرو اشاره کرد.

آبشار مارگون

بهترین زمان بازدید از آبشار مارگون

اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، ما دو فصل بهار و تابستان را پیشنهاد می کنیم. در این دو فصل، زیبایی آبشار و جلوه گری و سرسبزی محیط اطراف آن، به حد نهایت می رسد و تصویری ناب و کم نظیر پیش چشمتان نمایان می شود. این منطقه در فصل بهار و تابستان، خنکای مجذوب کنندهی دارد و انتخاب آن می تواند شما را از گرمای شهر به هوای خنک کوهستان راهنمایی کند. در فصل بهار و خصوصا ایام تعطیل و عید نوروز، ممکن است با ازدحام جمعیت بازدیدکننده رو به رو شوید که باید بدانید ارزشش را دارد. در پاییز و بویژه زمستان، هوای منطقه به دلیل اقلیم کوهستانی بسیار سرد و پر از برف و یخ است. بنابراین سفر در این دو فصل پیشنهاد نمی شود.

آبشار مارگون در زمستانآبشار مارگون در زمستان

اطلاعات بازدید از آبشار مارگون

ساعات بازدید: همه روزه، 24 ساعته

قیمت بلیت: رایگان

آدرس آبشار مارگون: استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، 10 کیلومتری مرز سپیدان و یاسوج.

آبشار مارگون

جهت دسترسی به آبشار طبیعی مارگون

برای رفتن به آبشار طبیعی مارگون، می توانید از دو جهت اقدام کنید. این دو جهت شامل جهت دسترسی شیراز و یاسوج می شود.

چنانچه جهت شیراز را برای رسیدن به آبشار انتخاب می کنید، باید از شیراز به سمت سپیدان حرکت کنید. پس از رسیدن به سپیدان با طی 130 کیلومتر به این آبشار دیدنیی می رسید. برای سفر از سمت یاسوج هم جهت سپیدان و هم جهت کاکان پیش روی شماست. با رسیدن کاکان و طی 65 کیلومتر به سمت آبشار، به راحتی به این آبشار دیدنیی مجذوب کننده می رسید.

باید بدانید که همه جهتها آسفالته و استانداراند؛ بنابراین می توانید هر کدام از آن ها را با خیالی آسوده انتخاب کنید.

آبشار مارگون

نکته های وبلاگ درخشان 92 ی برای سفر به مارگون

این منطقه از جمله منطقه ها زیبا و دیدنی های طبیعی کشور به شمار می رود که ارزش بالایی دارد. از قلم نیاندازید که در هنگام بازدید از آن، نهایت وسواس را در حفظ و نگهداری آبشار انجام دهید.

حتما زباله های انسانی تان را از محل خارج کنید تا محیط طبیعی آبشار تمیز و زیبا باقی بماند.

از محل پارک خودروها تا آبشار، جهتی وجود دارد که باید آن را پیاده طی کنید. بنابراین به پا داستن کفش مناسب پیاده روی برای این سفر ازم است.

اگر قصد دارید که شب را در کنار آبشار سپری کنید، حتما در مکان های مشخص برپایی کمپ و با راهنمایی لیدر گروه این کار را بکنید. همچنین تمامی وسایل ضروری برای شب ماندن در طبیعت، از جمله چادر مسافرتی، کیسه خواب، زیرانداز، کوله سبک، لباس گرم، چراغ قوه، جعبه کمک های اولیه، آب و غذا و داروهای خاص و … را حتما به همراه داشته باشید.

حتما با گروه حرکت کنید و به توصیه و تذکرهای راهنما با دقت گوش دهید.

دوربین عکاسی را از قلم نیاندازید تا بتوانید لحظان این سفر مجذوب کننده را برای خودتان به ثبت برسانید.

سفر به آبار مارگون، یک سفر به یادماندنی و خاص برایتان خواهد بود. پس آن را از دست ندهید.

آبشار مارگون

شما برای ما بنویسید

آیا تا به حال به آبشار مارگون سفر کرده اید؟ نظر شما درباره این آبشار خاص چشمه ای چیست؟ آیا شما هم از طرفداران سفرهای طبیعت گردی هستید؟ وبلاگ درخشان 92 بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات، نکته ها و تجربه های به یادماندنی شما از آبشار مارگون است. آن ها را با ما و دیگر دوستان وبلاگ درخشان 92 ی تان به اشتراک بگذارید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "آبشار مارگون ، بهشت تماشایی فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار مارگون ، بهشت تماشایی فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید