آشنایی با جملات پرکاربرد اسپانیایی در سفر

به گزارش وبلاگ درخشان 92، چرا یادگیری زبان اسپانیایی در سفر مهم است؟

پس از زبان انگلیسی، زبان اسپانیایی است که جزو پرکاربردترین زبان های جهان می شود. درواقع به علت اینکه اسپانیا در قدیم جزو کشورهای استعمارگر بوده زبان اسپانیایی را در کشورهای مستعمره خود و بسیاری از دیگر کشورها رواج داده است. هم اکنون زبان اسپانیایی تقریباً 8 درصد زبان مردم کل جهان را تشکیل می دهد. زبان اسپانیایی در بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی صحبت می شود. ریشه این زبان به لاتین بر می شود. اگر قصد سفر به کشورهای اسپانیایی زبان همچون اسپانیا، مکزیک و … دارید و زبان اسپانیولی یا اسپانیایی را بلد نیستید، تنها کافی است که جملات پرکاربرد اسپانیایی را یاد بگیرید تا بتوانید به راحتی از پس مسائل سفر خود و ارتباط برقرار کردن با مردم بر بیایید. مجله خبرنگاران در ادامه جملات پرکاربرد اسپانیایی را با تلفظ و معنی فارسی به شما آموزش می دهد.

آشنایی با جملات پرکاربرد اسپانیایی در سفر

کشورهای اسپانیایی زبان

زبان اسپانیایی در بیش از 20 کشور جهان صحبت می گردد و در واقع زبان رسمی این کشورها می باشد. به این کشورها، کشورهای لاتین نیز گفته می گردد. می توان مجموع جمعیت این کشورها را نزدیک به 420 میلیون نفر دانست. در این 20 کشور، زبان اسپانیایی نه تنها صحبت می گردد بلکه زبان نوشتاری و اسناد رسمی نیز می باشد و حتی در مدارس به عنوان زبان اصلی تدریس می گردد. در این میان کشور مکزیک با داشتن 113 میلیون نفر جمعیت، پر جمعیت ترین کشور اسپانیایی زبان را در سراسر جهان تشکیل می دهد. نکته جالب این است که جمعیت کشور اسپانیا با حدود 46 میلیون نفر اسپانیایی زبان در این رتبه بندی در رتبه دوم قرار می گیرد.

  • کشور کلمبیا با 44 میلیون نفر
  • کشور آرژانتین با 41 میلیون نفر
  • کشور پرو با 29 میلیون نفر
  • کشور ونزوئلا با 27 میلیون نفر
  • کشور اکوادور با 19 میلیون نفر
  • کشور شیلی با 16 میلیون نفر
  • کشور گوئاتمالا با 13 میلیون نفر
  • کشور کوبا با 11 میلیون نفر
  • کشور بولیوی با 10 میلیون نفر
  • کشور دومنیکان با 9 میلیون نفر
  • کشور هندوراس با 8 میلیون نفر
  • کشور پاراگوئه با 6 میلیون نفر
  • کشور ال سالوادور با 6 میلیون نفر
  • کشور نیکاراگوئه با 5 میلیون نفر

و کشورهای کاستا ریکا، پورتوریکو، پاناما و اروگوئه با کمتر از پنج میلیون نفر در رتبه های آخر این فهرست قرار می گیرند. زبان اسپانیایی پرطرفدارترین زبان خارجی در کشور آمریکا محسوب شده و حتی بعد از انگلیسی، بسیاری از اسناد در این کشور به زبان اسپانیایی منتشر می شوند. زبان اسپانیایی به عنوان زبان دوم در کشور آمریکا رتبه دوم را بعد از کشور مکزیک دارد. در دو کشور جنوبگان آرژانتین و جنوبگان شیلی نیز زبان اسپانیایی، جزو زبان ملی مردم این منطقه ها به شمار میرود. برای همین در سفر به این کشورها، دانستن جملات پرکاربرد اسپانیایی می تواند یاری بزرگی به شما باشد. مخصوصاً اگر به تنهایی سفر می کنید.

تلفظ برخی از حروف در زبان اسپانیایی

قبل از اینکه عبارت پر کاربرد اسپانیایی را بیان کنیم، تلفظ چند حرف مهم اسپانیایی را به شما آموزش می دهیم. حرف انگلیسی و اسپانیایی Ñ در زبان اسپانیایی اِنی یِن نام داشته و به صورت نی تلفظ می گردد. مثلا کلمه پر کاربرد سنیور به معنی آقا به صورت Señor نوشته می گردد یا کلمه اسپانیول به معنی اسپانیایی Español به این شکل نوشته می گردد. از دیگر نکات این زبان تلفظ حرف J با صدای خ می باشد. دو حرف L که به هم چسبیده باشند، ی تلفظ می شوند و حرف H هم همچون زبان فرانسوی تلفظ نمی گردد.

جملات پرکاربرد اسپانیایی اصلی

جملات پرکاربرد اسپانیایی برای درخواست

جملات پرکاربرد اسپانیایی در رستوران

بنابراین اکنون، زمانی که به اسپانیا یا کشورهای اسپانیایی زبان سفر می کنید، به خوبی می توانید از پس چند موقعیت در سفر بر بیایید. علاوه بر جملات پرکاربرد اسپانیایی بالا اگر علاقه بیشتری به آشنایی با زبان اسپانیایی دارید می توانید به کلاس های اسپانیایی بروید یا در زمانی که در سفر هستید از مردم ان کشورها اسپانیایی بیاموزید. بعلاوه برنامه های مختلفی برای آموزش زبان اسپانیایی در گوشی های Android،iOS و غیره وجود دارد که می توانید از آن ها یاری بگیرید. حتی دیکشنری های زیادی برای ترجمه فارسی به اسپانیایی و اسپانیایی به فارسی بیرون آمده و چاپ شده است.

منبع: iwillteachyoualanguage.com

منبع: الی گشت

به "آشنایی با جملات پرکاربرد اسپانیایی در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جملات پرکاربرد اسپانیایی در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید