تصاویر ، سلطان های سبیل دنیا!

به گزارش وبلاگ درخشان 92، کشور هنر و فلسفه! آلمانی ها دوست دارند بین مردم دنیا به این عنوان شناخته شوند اما این روزها به خاطر کارهای دیگری مشهور شده اند؛ کارهایی که خیلی ها از دیدنشان مات و مبهوت می مانند.

تصاویر ، سلطان های سبیل دنیا!

به گزارش وبلاگ درخشان 92، فستیوال ریش و سبیل ها یکی از این جشنواره های اختصاصی آلمانی هاست! سپتامبر 2009 بیش از 160نفر از گوشه و کنار آلمان و البته کشورهای مختلف دنیا به شهر فرانکفورت آمدند تا هم گردش و سیاحتی نموده باشند و هم سبیل چرب خودشان را به رخ دیگران بکشند، آن هم در جشنواره ریش و سبیل های عجیب وغریب!

هرودیوبولت، شرکت نماینده ای از فرانسه در فرانکفورت برنده جایزه برترین لبخند شد

این مسابقه در سه بخش لبخند زیبا، برترین طراحی و بلندترین ریش و سبیل برگزار گردید. هر بخش هم نامزدهای زیادی داشت که کار قضاوت را خیلی سخت نموده بود اما به هر حال بعد از یک روز پرهیجان، ریش و سبیل های عجیب هم معرفی شدند.

بلند ترین ریش مسابقه که البته خوب هم شانه خورده بود، متعلق به یک آقای آلمانی بود با نیم متر ارتفاع

رقابت های دنیای ریش و سبیل هم مانند هر رویداد دیگری برای خودش تاریخچه و خاستگاه خاصی دارد. خیلی ها تا امروز سعی نموده اند به نحوی این رقابت بامزه را به نفع خودشان تمام نمایند و نشان دهند که این همه ذوق و استعداد اولین بار از مغز پربار آنها تراوش نموده! طبق معمول ایتالیایی ها مدعی برگزاری اولین دوره مسابقات ریش و سبیل دنیا هستند.

وقتی پای معروفیت درمیان باشد، دیگر پیر و جوان فرقی ندارد، این پدربزرگ آلمانی با شبه سبیلی روی صورت عروسکش، به جشن آمده بود

این طور که خودشان می گویند و علت و مدرک هم آورده اند، در سال 1970 میلادی اولین مسابقه را آنها در شمال ایتالیا برگزار نموده اند. اما شکل رسمی و بین المللی این جشنواره عجیب وغریب در سال 1990 میلادی در شهرهاون آلمان، آن هم در روستایی دور افتاده برگزار گردید.

جان پشمالو، مرد ریش و سبیل استرالیا سال جاری در آلمان کلی هوادار پیدا کرد

متصدیان مسابقه ریش و سبیل، سال 1995 دومین دوره را هم همان جا برگزار کردند و از آن موقع به بعد، هر دو سال یک بار جشنواره ریش و سبیل در یکی از کشورهای دنیا برگزار می گردد. سال 1997 نروژ میزبان بود و سال 1999 سوئد. سال 2001 هم دوباره قرعه به نام آلمانی ها افتاد. سال 2003 برای اولین بار جشنواره را به میزبانی کشوری دور از محدوده اروپا و در آمریکا برگزار کردند اما بعد، دوباره آلمانی ها که جشنواره سبیل را از آن خود می دانستند، آن را در کشور خودشان برگزار کردند. سال بعد نوبت انگلیسی ها بود و سال جاری هم دوباره نوبت ژرمن های مدعی هنردوستی!

خاویر لوزانا از اسپانیا سال جاری با ریش بلند و ترکیب عجیبش مورد توجه خیلی از عکاسان نهاده شد؛ هرچند هیچ جایزه ای نگرفت

شرکت نماینده های ایتالیایی خیلی سعی داشتند خودشان را متمایز از دیگران و حرفه ای تر نشان دهند

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، سلطان های سبیل دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، سلطان های سبیل دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید