آموزش گام به گام یک روتین پوستی

به گزارش وبلاگ درخشان 92، روتین پوستی به فاکتور هایی همانند نوع پوست و فرمولاسیون محصولات بستگی دارد.در ادامه با ما همراه باشید تا 9 قدم اساسی یک روتین پوستی را آنالیز کنیم.

آموزش گام به گام یک روتین پوستی

به گزارش وبلاگ درخشان 92 به نقل از tmagazine، داشتن محصولات مراقبت از پوست خوب و گران برای یک پوست صاف و بدون لک کافی نیست، برای اینکه بیشترین تاثیر را مشاهد کنید، باید از این محصولات زیبایی به ترتیب صحیح بهره ببرید.

1. شستن صورت

صبح بعد از بیدار شدن و شب قبل از خوابیدن صورت خود را با آب و مقداری ژل شستشوی صورت که پاک نماینده ملایم است بشویید. ژل را روی صورت ماساژ داده و سپس با آب، صورت خود را شسته و با حوله نرم خشک کنید تا آلودگی ها از بین رود. اگر آرایش دارید، ابتدا آرایش خود را با محصولات پاک نماینده آرایش یا آب میسلار تمیز کنید. بهتر است پاک نماینده های مخصوص آرایش چشم را برای چند دقیقه روی پوست بگذارید تا آرایش راحت تر پاک شود و از مالیدن چشم ها خودداری شود.

2. تونر بزنید

بعد از شستن صورت، چند قطره تونر را در کف دست یا یک پد پنبه ای بریزید و به آرامی روی صورت خود بکشید. اگر تونر شما لایه برداری میکند به این معنی که سلول های مرده پوست را با موادی مانند اسید گلیکولیک از بین می برد بهتر است فقط در شب استفاده شود.

3. از سرم های پوست بهره ببرید

صبح زمان بسیار خوبی برای استفاده از سرم حاوی آنتی اکسیدان است مانند سرم روشن نماینده ویتامین C که در داروخانه ها و فروشگاه های آرایشی موجود است زیر از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نماید. شب زمان خوبی برای استفاده از یک سرم مرطوب نماینده با اسید هیالورونیک است که از خشک شدن پوست جلوگیری می نماید، به خصوص اگر از محصولات درمانی ضد پیری یا آکنه استفاده می کنید که می توانند پوست را تحریک و خشک نمایند.

سرم ها بعلاوه میتوانند حاوی لایه بردار هایی مانند آلفا هیدروکسی اسید (AHA) یا اسید لاکتیک باشند. همواره به یاد داشته باشید که سرم های مبتنی بر آب باید زیر مرطوب نماینده قرار گیرند و سرم های روغنی باید بعد از مرطوب نماینده استفاده شود.

4. کرم دور چشم را نباید فراموش کنید

کرم های دور چشم متنوعی در بازار وجود دارد، بعضی از آن ها فقط از تیرگی زیر چشم جلوگیری می نمایند و بعضی خاصیت ضد چروک نیز دارند. استفاده از این کرم در شب میتواند باعث احتباس مایعات شده و صبح با تماشا چشم های پف نموده خود در آیینه متعجب شوید.

5. درمان نماینده های آکنه

در شب، زمانی که بدن شما در حالت استراحت است، زمان خوبی برای استفاده از این محصولات درمانی است.

6. پوستتان را تا حد امکان مرطوب کنید

مرطوب نماینده هم باعث آبرسانی پوست می شود و هم تمام لایه های دیگری که استفاده نموده اید را فیکس می نماید.

7. رتینوئید، راز پوست زیبا

مشتقات ویتامین A از جمله رتینول میت وانند با افزایش ریزش سلول های مرده، لکه های تیره، جوش ها و خطوط ریز را کاهش دهند، اما بعلاوه باعث تحریک پوست های حساس می شوند. رتینوئید ها مقابل نور خورشید تجزیه می شوند، بنابراین باید در شب بهره ببرید. آن ها بعلاوه پوست شما را نسبت به آفتاب بسیار حساس می نمایند، در نتیجه استفاده از ضد آفتاب لازم است.

8. روغن صورت بزنید

اگر از روغن صورت استفاده میکنید، حتما آن را بعد از سایر محصولات مراقبت از پوست بمالید، زیرا هیچ چیز دیگری نمیتواند به روغن نفوذ کند.

9. ضد آفتاب، توصیه همیشگی متخصصان

محافظت در برابر آفتاب مهمترین بخش هر روتین پوستی است. محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش میتواند از سرطان پوست و علائم پیری جلوگیری کند. اگر مرطوب نماینده شما حاوی SPF نیست، همچنان باید از کرم ضد آفتاب بهره ببرید. معمولا توصیه می شود 20 دقیقه قبل از بیرون رفتن صبر کنید تا ضد آفتاب موثر واقع شود.

منبع: فرارو

به "آموزش گام به گام یک روتین پوستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش گام به گام یک روتین پوستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید