اجرای طرح ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برندهای گردشگری شهری

به گزارش وبلاگ درخشان 92، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی از آغاز اجرای طرح ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برندهای گردشگری شهری (شهر گردشگر) توسط این شرکت و تحت نظارت معاونت گردشگری و اداره کل مطالعات و آموزش گردشگری خبر داد.

اجرای طرح ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برندهای گردشگری شهری

خشایار نیکزادفر امروز شنبه 28 تیر 99 در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ درخشان 92 با اعلام این خبر گفت: هدف از رقابت پذیری توریستی، شناسایی و تنوع سازی محصولات توریستی و رسیدن به برتری رقابتی در منطقه و جهان است و یک مقصد توریستی زمانی رقابت پذیر است که بتواند جذابیت ها و تجربیات کیفی بهتری را برای محصولات توریستی ارائه کند.

او اضافه نمود: در جهانی متحول کنونی که شاهد رقابت شدید در بین بازیگران فعال در عرصه توریستی هستیم ضروری است مدیریت مقاصد توریستی کشور، برتری های رقابتی جدیدی خلق کنند. تا این زمان با وجود منابع بکر و ظرفیت های منحصر به فرد توریستی در مناطق شهری و روستایی، برای شناسایی بهترین ها و برنامه ریزی برای ارتقای توانمندی های کشور، هیچ گونه شاخص مدونی برای اندازه گیری توان رقابتی توریستی و معیاری برای توزیع بهینه منابع و تسهیلات این صنعت در کشور وجود نداشت.

نیکزادفر اضافه نمود: به همین منظور و حسب تأکید دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی و به استناد تصویب نامه شماره 183983 ت 52207 هـ مورخ 29/6/94 هیئت محترم دولت مبنی بر ایجاد برند های ملی، معاونت توریستی هم راستا با پروژه طراحی و ایجاد برند ملی توریستی، با پایه ریزی و استقرار مدلی جامع و بومی در چارچوب مستدل علمی و استاندارد برای ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برندهای توریستی شهری (شهر توریست) به صورت مستمر در سطح کشور اقدام و حسب تبصره 2 ماده یک قانون ایجاد سازمان وقت میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی این مهم را به شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی واگذار کرده تا با همکاری و نظارت اداره کل مطالعات و آموزش توریستی طرح مذکور را عملیاتی سازد.

او اضافه نمود: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد مبنایی برای رتبه بندی کلی شهرها به صورت دوره ای، اطلاعات جامعی برای جهت دهی به تصمیم های مدیران شهری برای اقدامات توسعه ای و ترویجی شهرهای کشور از منظر توریستی ارائه خواهد داد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی، اضافه نمود: ضمن اینکه برای نخستین بار شهرهای کشور از حیث قدرت برند توریستی شهر، تجربه توریستان، ادراک توریستان و نگرش جامعه محلی نسبت به توسعه توریستی و... مورد ارزیابی و مقایسه قرار خواهند گرفت و ظرفیت های متمایز توریستی شهرها و روستاهای سراسر کشور به صورت تخصصی شناسایی و در سطح ملی و بین المللی معرفی خواهند شد.

نیکزادفر خاطرنشان کرد: در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی برای شهرهای اردبیل، شیراز، یزد و کرمان اجرا شده و برنامه ریزی برای سایر شهرهای دیگر در سطح کشور اجرا شده است و بر اساس اولویت درخواست های واصله از سوی مسئولین استانی و شهری عملیاتی خواهد شد.

منبع: میراث آریا

به "اجرای طرح ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برندهای گردشگری شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برندهای گردشگری شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید