نخستین کارگاه آموزشی و همایش علمی سوزن دوزی ترکمن آغاز به کار کرد

به گزارش وبلاگ درخشان 92، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نخستین کارگاه آموزشی و همایش علمی سوزن دوزی ترکمن آغاز به کار کرد.

نخستین کارگاه آموزشی و همایش علمی سوزن دوزی ترکمن آغاز به کار کرد

نخستین کارگاه آموزشی و همایش علمی سه روزه سوزن دوزی ترکمن با حضور 100 نفر از اساتید دانشگاهی و هنرمندان متخصص این رشته از سراسر کشور، مریم حاجی ابراهیمی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گلستان، مریم آق آتابای رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس و پروانه امیریان دبیر رویداد در دانشگاه آزاد اسلامی گنبد کاووس شروع به کار کرد.

در آیین افتتاحیه این رویداد ملی در ارتباطی ویدئویی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن قدردانی از استان گلستان برای میزبانی از این رویداد ملی صنایع دستی ابراز امیدواری کرد این همگرایی از شمال تا جنوب و از شرق به غرب کشور به همت هنرمندان غیور صنایع دستی تداوم یابد.

مریم جلالی در ادامه این ارتباط ویدیویی اعلام کرد: برگزاری چنین همایش ها و دوره های آموزشی با مشارکت هنرمندان کشور علاوه بر آموزش، موجب فراوری عشق، فراوری حس همبستگی، فراوری خانواده محور، دانش بنیان و انتقال تجربه به نسل های آینده خواهد شد.

او گفت: امروزه دیپلماسی فرهنگ و هنر حرف اول را در جهان زده و هنرمندان صنایع دستی می توانند به عنوان طلایه داران نقش بسزایی داشته باشند.

مهمترین هدف برگزاری کارگاه آموزشی سوزن دوزی ترکمن حفظ هویت مردم منطقه و معرفی بهتر این رشته به اساتید و هنرمندان سایر نقاط ایران بوده و 16 نفر از استادکاران بومی این رشته از استان گلستان به عنوان مدرس ارائه آموزش به شرکت کنندگان را به صورت تخصصی بر عهده دارند.

کارگاه ها در 2 بخش تئوری و عملی با عنوان های طراحی و نقوش، تاباندن نخ و سیم کشی، سیاه دوزی و الوان دوزی، سفیددوزی و آلاجا و دوخت کورتیکن و چنار اجرا می گردد.

این رویداد ملی با همکاری جوامع محلی و با نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و همکاری نهادهای آموزشی مانند دانشگاه آزاد اسلامی گنبد کاووس برای نمایندگان سوزن دوز اقوام مختلف ایران زمین شروع به کار نموده است.

منبع: همگردی

به "نخستین کارگاه آموزشی و همایش علمی سوزن دوزی ترکمن آغاز به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین کارگاه آموزشی و همایش علمی سوزن دوزی ترکمن آغاز به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید