افزایش ارتفاع موج در دریاهای شمال و جنوب کشور

به گزارش وبلاگ درخشان 92، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری زرد رنگ از افزایش تلاطم و ارتفاع موج به یک تا 1.5 متر طی روزهای دوشنبه و سه شنبه جاری در دریای خزر خبر داده است. حاکمیت این شرایط در جنوب کشور نیز دور از انتظار نیست.

افزایش ارتفاع موج در دریاهای شمال و جنوب کشور

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که افزایش تلاطم و ارتفاع موج بین یک تا 1.5 متر فردا (29 دی) در نواحی غربی دریای خزر و گیلان پیش بینی می گردد و طی روز سه شنبه (30 دی) در دریای خزر به ویژه مناطقی از استان های گیلان، مازندران و گلستان دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل وجود دارد. از این رو شنا و تفریحات آبی ممنوع و در تردد شناورهای تفریحی، سبک و انجام فعالیت های شیلاتی احتیاط گردد.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی از افزایش ارتفاع موج بین یک تا 1.5 متر طی روزهای دوشنبه (29 دی) تا چهارشنبه (1 بهمن) در جنوب کشور خبر داده است.

بر این اساس فردا (29 دی) این شرایط در نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس، بوشهر، تنگه هرمز، هرمزگان، دریای عمان و سیستان و بلوچستان و طی روز سه شنبه (30 دی) در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، بوشهر، هرمزگان، تنگه هرمز، دریای عمان و سیستان و بلوچستان پیش بینی می گردد.

طی روز چهارشنبه (1 بهمن) نیز شرق خلیج فارس، هرمزگان، دریای عمان، سیستان و بلوچستان، شمال خلیج فارس و خوزستان مواج خواهد بود. از این رو احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل وجود دارد.

سازمان هواشناسی توصیه نموده است که شنا و تفریحات آبی ممنوع و در تردد شناورهای تفریحی، سبک وانجام فعالیت های شیلاتی احتیاط گردد.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "افزایش ارتفاع موج در دریاهای شمال و جنوب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ارتفاع موج در دریاهای شمال و جنوب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید