امکان ایجاد 10 ابرشرکت با همکاری کشورهای عضو D8

به گزارش وبلاگ درخشان 92، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در رویداد سرمایه گذاری فناوری گفت: ما می توانیم یکی از بزرگترین بازیگران دنیا در توسعه، ترویج و استفاده و مالی سازی مقوله نوآوری باشیم.

امکان ایجاد 10 ابرشرکت با همکاری کشورهای عضو D8

وی گفت: نوآوری یک مفهوم تازه رو به جلو است و در همه عرضه های نوآوری ضروری است رسوخ کند؛ این یک اجبار است.

معاون علمی تاکید نمود: هیچ حوزه مالی در جهان وجود ندارد که بتواند بدون نوآوری سیستمی پایدار داشته باشد و به حیات مالی ادامه دهد.

به گفته وی، شرط بقای تمام زنجیره مالی و نقطه های ارزش بالادست و پایین دست، نوآوری است. بنابراین نوآوری یک احتیاج جدی در همه حوزه هاست.

وی ادامه داد: فرصت های دسترسی به دریا، معادن، انرژی، نیروی انسانی توانمند، بازار آموزش و پژوهش، بازار مصرف نوآوری می تواند این مقوله را تکمیل کند.

دهقانی ادامه داد: باید این نشست در 5 دوره آینده تمرکز خود را روی بیگ دیتا و شرکتهای بزرگ فناوری که فراتر از استارت آپ های کوچک هستند بگذارد.

وی گفت: ظرفیت های منطقه ایجاب می نماید بتوانیم صاحب برندهای بزرگ جهانی در توسعه فناوری جهانی باشیم برای ساختن شرکت های بزرگ این شرکت ها می توانند پیشرانه تکنولوژی باشند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان پیشنهادی گفت: گروه D8 می تواند 10 ابر شرکت فناوری مشترک با همکاری یکدیگر داشته باشد. این ابرشرکت می تواند با استفاده از منافع و مزیت های منطقه ای هر کدام راه اندازی گردد. باید برای این منظور برنامه ریزی و سهم سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای این منظور در نظر گرفته گردد.

دهقانی گفت: ما باور داریم این توان در کشورهای دی هشت وجود دارد و باید یاری کنیم تا در منظره آینده صاحب شرکت هایی شویم که تحولات منطقه ای و توسعه ای ایجاد نمایند و علاوه بر آن بتوانند تأثیرگذاری بین المللی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "امکان ایجاد 10 ابرشرکت با همکاری کشورهای عضو D8" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان ایجاد 10 ابرشرکت با همکاری کشورهای عضو D8"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید