انهدام باند سارقان مسلح طلافروش های غرب استان تهران و باقرشهر

به گزارش وبلاگ درخشان 92، سردار علیرضا لطفی، رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند سرقت مسلحانه طلافروشی های غرب استان تهران توسط کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت اطلاع داد.

انهدام باند سارقان مسلح طلافروش های غرب استان تهران و باقرشهر

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ درخشان 92، سردار لطفی در تشریح خبر گفت: 28 مرداد سال گذشته 4 مرد مسلح در حالی که دو نفر از آن ها دو قبضه اسلحه کلاشینکف و یکی از آن ها تبر بدست داشت سوار بر خودروی پژو 405 نقره ای در مقابل طلافروشی در بلوار اصلی باقرشهر توقف کردند. سارقان در حالی که چهره های خود را پوشانده بودند با اسلحه و تبر از خودرو پیاده شده و به سمت طلافروشی رفتند.

با اینکه سارقان سرقتی مرتکب نشده بودند، اما کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت بلافاصله وارد عمل شده و تحقیقات برای شناسایی و سارقان مسلح را شروع کردند.

لطفی اضافه کرد: سرقت 20 کیلو طلا در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت با آنالیز پرونده های سرقت های مسلحانه ای که قبلا اتفاق افتاده شده بود با سرقت های مشابهی روبرو شدند که عاملان سرقت دستگیر نشده بودند.

24 خرداد سال گذشته طلافروشی در منطقه ملارد به سرقت رفته بود، حدود یک ماه بعد، 17 تیر همان سال طلافروشی در بهارستان و در نهایت سومین سرقت 16 مرداد سال 99 در اسلامشهر اتفاق افتاده بود و این بار نیز طلافروشی مورد سرقت مسلحانه مردان نقاب دار قرار گرفته بود. طبق اطلاعات بدست آمده سارقان در این سه سرقت حدود 20 کیلو طلا که تقریبا 20 میلیارد تومان ارزش داشت را به سرقت برده بودند.

این مقام ارشد انتظامی پلیس پایتخت توضیح داد: گرچه متهمان مسلح، صورتشان را پوشانده بودند، اما شیوه و شگرد آن ها برای سرقت ها شباهت زیادی داشت و همین موضوع نشان می داد که عاملان این سه سرقت، سارقان ناکام سرقت باقرشهر هستند.

سارقی سابقه دار

آنالیز ها برای یافتن و شناسایی متهمان مسلح ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ردپای سارقی سابقه دار را به نام کیارش بدست آوردند. کیارش سال 95 به اتهام سرقت مسلحانه صرافی در خیابان فردوسی توسط کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت بازداشت شده بود.

کیارش پس از آزادی از زندان باندی را تشکیل داده و سرقت های سریالی از طلافروشی ها را رقم زده بود. کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت در ادامه تحقیقات دریافتند کیارش قصد سرقت مسلحانه از طلافروشی دیگری در شهرستان های قم یا تفرش را دارد.

دستگیری یکی از متهمان

با تعیین شدن این موضوع بلافاصله کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و پس از هماهنگی های قضایی راهی شهرستان قم شدند. آن ها در عملیاتی ضربتی و ویژه پیروز شدند یکی از متهمان این پرونده بازداشت کردند.

سردار لطفی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم جوان نیز یک قبضه اسلحه کلاشینکف و یک قبضه کلت کمری به همراه تعداد 10 تیغه خشاب و 500 تیر فشنگ جنگی کشف شد. همچنین دو خودروی پژو 207 و پژو 405 متعلق به سارقان که پلاک جعلی روی آن ها نصب شده بود نیز در مخفیگاه متهم جوان کشف شد.

شاهرخ، متهم دستگیر شده در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و گفت: قرار بود طلافروشی را در شهرستان تفرش سرقت کنیم که همان روز سرقت توسط کارآگاهان در مخفیگاهش دستگیر شده است.

زندگی در کوهستان

در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی پایتخت پیروز شدند هویت سایر اعضای باند را شناسایی نمایند. مردان مسلحی که پس از اطلاع از شناسایی شدن شان توسط پلیس، راهی کوهستان های استان های غربی کشور شده و زندگی مخفیانه ای را شروع نموده بودند.

لطفی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات سایر اعضای این باند دستگیر شده و تعیین شد دو متهم دیگر این پرونده به خاطر درگیری مسلحانه در دو پرونده جداگانه بازداشت و در زندان یکی از شهرستان های غربی کشور به سر می برند.

رئیس پلیس آگاهی تهران عظیم در خاتمه با اعلام این خبر گفت: با دستگیری چهار نفر از اعضای این باند، متهمان به سه سرقت مسلحانه طلافروشی های غرب استان تهران و سرقت ناپیروز طلافروشی باقرشهر تهران اعتراف نموده و مدعی شدند که سرقت ها را به صورت دو به دو توسط دو باند جداگانه که همگی هم محلی و همشهری بودند انجام داده اند. بدین ترتیب راز سرقت های مسلحانه طلافروشی ها با دستگیری اعضای اصلی این دو باند از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت برملاء شد.

چندین سلاح نیز از متهمان کشف شد و تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای باند، کشف سلاح ها، تجهیزات ممنوعه و همچنین اموال مسروقه از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انهدام باند سارقان مسلح طلافروش های غرب استان تهران و باقرشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انهدام باند سارقان مسلح طلافروش های غرب استان تهران و باقرشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید