بازی های کم خرج برای مهمانی های بچه ها

به گزارش وبلاگ درخشان 92، انواع مختلفی از بازی های بچه ها وجود دارد که به حداقل امکانات احتیاج دارد. برخی از این بازی ها برای مهمانی های بچه ها بسیار ایده آل و مناسب اند.

بازی های کم خرج برای مهمانی های بچه ها

این بازی ها نه تنها برای افراد مقتصد و صرفه جو فوق العاده اند، بلکه به آنهایی نیز پیشنهاد می گردد که در کنار آسودگی خیال و راحتی به اقدامات ابتدایی و تدارکات جزئی در رابطه با بازی بچه ها می اندیشند.

مسابقه آب نبات و خلال دندان

این یک بازی قدیمی، جالب و ساده است. بازی از چند تیم تشکیل می گردد. ابتدا، بچه ها را به گروه های 3 یا 4 نفره تقسیم کنید. به اعضای هر تیم یک آب نبات و یک خلال دندان بدهید. بچه ها باید در یک خط مستقیم در صفی پشت سر هم بایستند؛ هر کدام خلال دندان خود را در دهان نگه دارد. نفر اول صف باید یک تکه آب نبات را به انتهای خلال دندان خود زده سپس آن را به نفر پشت سرش بدهد. هر کس آب نبات چسبیده به سر خلال دندانش را بیندازد آن تیم باید از اول آغاز کند. در نهایت تیمی برنده است که پیروز گردد آب نبات روی خلال دندان را به انتهای صف و به دست نفر آخر تیم برساند.

ترکاندن بادکنک

این بازی ساده برای بچه های کم سن و سال تر مناسب است. تکه های کوچک کاغذ را بردارید و روی آنها اعدادی بنویسید و درون بادکنک ها بیندازید. بادکنک ها را باد نموده گره بزنید و بین بچه ها تقسیم کنید. یک سری دیگر از تکه های کوچک کاغذ را بردارید و مشابه اعداد درون بادکنک ها را روی اینها هم بنویسید. حالا این کاغذها را هم بین بچه تقسیم کنید. بازی به این ترتیب آغاز می گردد. در حین بازی با بادکنک ها هر کدام از بچه ها به شکلی بادکنک خود را میترکانند؛ برخی احتمالاً با نشستن روی آنها، چرخاندن آنها روی زمین و یا با لگد زدن به آن. وقتی بادکنک ها ترکیدند و کاغذها بیرون افتادند؛ کسی که عدد درون بادکنکش با کاغذی که در دست دارد یکی باشد او برنده است.

پریدن با بادکنک

این بازی بسیار جالب هم برای بچه های کوچکتر و هم بزرگتر مناسب است. روی زمین بازی با استفاده از نوار چسب، کاغذهای رنگی و یا حتی ظروف پلاستیکی جاهایی را نشانه گذاری کنید. فاصله نشانه ها از هم باید مساوی باشد. بچه ها را به 4 یا 5 گروه تقسیم کنید و به هر تیم یک بادکنک بدهید. در هر تیم، هر کدام از اعضا روی یکی از نشانه های روی زمین می ایستد. نفر اول بادکنک را بین مچ پاهای خود می گیرد و به سمت نشانه بعدی و هم گروهی خود می پرد تا بادکنک را به او بدهد. نفر دوم نیز به همین ترتیب بادکنک را به نفر بعدی می دهد و به این شکل بازی ادامه پیدا می نماید. نهایتاً در هر زمان از بازی اگر کسی بادکنکش بیفتد و یا حتی بترکد، آن تیم باید بازی را از اول آغاز کند. تیمی که اعضای آن پیروز شوند از روی همه نشانه ها بگذرند و بادکنک را سالم به آخر برسانند برنده است.

حرکات ممنوع

در این بازی بچه ها صفی به شکل حلقه می بندند و سر گروه در وسط حلقه قرار می گیرد. در ابتدای بازی، بچه ها با هم توافق می نمایند؛ یک یا چند حرکت را بین خود به عنوان حرکات ممنوع انتخاب و باقی حرکات را آزاد اعلام می نمایند. به عنوان مثال، نشستن روی دو زانو و یا خم شدن ممنوع ولی بالا و پایین پریدن آزاد است. در طول بازی، سرگروه که در وسط این حلقه قرار گرفته است حرکات مختلفی را انجام می دهد و باقی بچه ها از او تقلید می نمایند و آن حرکت را انجام می دهند. در عوض بچه ها می بایست به خاطر داشته باشند حرکاتی که از قبل به عنوان حرکات ممنوع تعیین شده را انجام ندهند. هر کس حرکت ممنوع را انجام دهد از بازی خارج می گردد. این بازی تا جایی که فقط یک نفر در حلقه باقی بماند ادامه دارد.

منبع: فوت و فن

به "بازی های کم خرج برای مهمانی های بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های کم خرج برای مهمانی های بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید