بعضی از مک های قدیمی بعد از نصب macOS Monterey از کار افتاده اند

به گزارش وبلاگ درخشان 92، اپل هفته گذشته سیستم عامل macOS Monterey را برای سیستم های مک منتشر کرد ولی حالا تعدادی از کاربران می گویند که بعضی از مک های قدیمی بعد از نصب این نسخه نو غیرقابل استفاده شده اند.

بعضی از مک های قدیمی بعد از نصب macOS Monterey از کار افتاده اند

باید خاطرنشان کنیم سال گذشته بعد از انتشار macOS Big Sur گزارش هایی در خصوص از کار افتادن تعدادی از مدل های قدیمی مک بوک پرو منتشر شد و حالا بعد از گذشت حدود یک سال، به نظر می رسد این مشکل بار دیگر در حال تکرار شدن است. در بخش پشتیبانی سایت اپل بیش از 10 پست در خصوص این موضوع دیده می گردد که تمام این افراد از کار افتادن مک خود بعد از نصب تازهترین نسخه macOS خبر می دهند. در توییتر هم توییت های زیادی در رابطه با این مشکل منتشر شده است.

یکی از کاربران در ردیت نوشته که آی مک 2017 او بعد از نصب این نسخه به طور کامل از کار افتاده ولی بر روی مک بوک ایر 2015 بدون هیچ مسئله ای نصب شده است. در بخش پشتیبانی سایت اپل بعضی کاربران می گویند که احتمالا با ریستور کردن فریم ور این مشکل رفع می گردد. خود اپل در اسناد مربوط به پشتیبانی سیستم های مک نوشته: در شرایط بسیار نادر، مانند قطع برق در حین آپدیت، ممکن است سیستم موردنظر از کار بیفتد و برای رفع کردن این مشکل باید فریم ور بازیابی گردد.

در گزارش های منتشر شده به مدل های قدیمی مک بوک پرو، مک مینی و آی مک اشاره شده است. اگرچه این مشکل به وجود آمده به وسعت سال گذشته نیست، اما روی هم رفته تعداد قابل توجهی از کاربران بروز چنین مسئله ای را گزارش داده اند. بعلاوه با افزایش پوشش رسانه ای، شاید تعداد کاربران بیشتری این موضوع را اطلاع رسانی نمایند.

اپل در حال حاضر مشغول تست macOS 12.1 است که حداقل چند هفته دیگر برای عموم کاربران ارائه می گردد. روی هم رفته در خصوص آپدیت های مهم سیستم عامل همیشه توصیه می گردد که برای دانلود و نصب آن ها عجله نکنید و مشکل macOS Monterey بار دیگر اهمیت عجله نکردن برای نصب نسخه تازه سیستم عامل را نشان می دهد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "بعضی از مک های قدیمی بعد از نصب macOS Monterey از کار افتاده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی از مک های قدیمی بعد از نصب macOS Monterey از کار افتاده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید