تحول در عضویت کتابخانه های عمومی کشور

به گزارش وبلاگ درخشان 92، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اراک، مهدی رمضانی روز چهارشنبه در سالن غدیر استانداری در ملاقات با کارکنان و کتابخانه های عمومی استان گفت: حضور در استان ها و ملاقات چهره به چهره با همکاران مفید است و همه ما در مجموعه کتابخانه های عمومی استان باید در پی راه چاره ها بود و با همدلی اختلاف نظرها را رفع کنیم و روی نقطه نظرات مشترک تمرکز کنیم تا با هم بتوانیم به وظایف خود درست و دقیق عمل کنیم.

تحول در عضویت کتابخانه های عمومی کشور

رمضانی گفت: کتابخانه های عمومی کشور گسترده ترین شبکه خدمات رسانی در منطقه است و در کشورهای حاشیه خلیج فارس است و جهان جزو 14 کشور اول هستیم.

وی در مورد جایگاه اجتماعی کتابداران اضافه نمود: خوشبختانه با فعالیت های اجرا شده بسیاری از بچه ها و نوجوانان به وسیله شبکه نهال وپویا شغل کتابداری را می شناسند و کتابخانه ها برای آنها شناخته شده است و بیشتر مسئولان نیز کتابداران راشخصیت های فرهیخته ای می دانند.

وی در مورد طرح اصلاح اساسنامه نهاد گفت: این طرح دیروز در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد و در دست پیگیری است و به پیشنهاد نهاد کتابخانه های عمومی کشور کلیات سند ملی ترویج خواندن با توجه به ایرادات سند نهضت مطالعه مفید در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسیده است.

رمضانی در مورد طرح نو عضویت در کتابخانه های عمومی، گفت: در طرح نو، عضویت در کتابخانه های عمومی دچار تغییر و تحول خواهد شد و مردم با کد ملی عضو مخزن کتابخانه های عمومی کشور می شوند.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشوردر مورد برطرف مسائل جذب نیرو و کارکنان گفت: تا به امروز کوشش های زیادی برای برطرف مسائل اجرا شده و درصورت تصویب ساختار نهاد در سازمان اداری و استخدامی کشور که طرح آن را ارئه کردیم و به تدریج از مسائل کتابخانه ها و کارکنان در زمینه جذب نیرو برطرف می گردد.

وی اضافه نمود: کتابخانه های عمومی پایگاه اجتماعی حضور مردم هستند و ما عهد بستیم که با وجود مسائل و کمبودها مردم را در کتابخانه ها درست هدایت کنیم و خدمت رسانی دقیق کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این ملاقات به نظرات و پرسشهای کارکنان در مورد شرایط کتابخانه های عمومی محل خدمت پاسخ و دستور رسیدگی به مسائل مطرح شده را صادر کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تحول در عضویت کتابخانه های عمومی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول در عضویت کتابخانه های عمومی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید