جدیدترین اثر عبدالحسین فرزاد در کتاب فروشی ها

به گزارش وبلاگ درخشان 92؛ تازه ترین اثر داستانی عبدالحسین فرزاد، نویسنده، مترجم، پژوهشگر و منتقد در قالب رمانی با عنوان سِرواغوم از سوی نشر چشمه به کتاب فروشی ها رسید.

جدیدترین اثر عبدالحسین فرزاد در کتاب فروشی ها

در توضیحی بر این کتاب آمده است: رمان سِرواغوم داستانی شکل گرفته از حجم بزرگ افسانه ها و اسطوره هایی ست که در خط و ربط روایت کتاب فرم دیگری گرفته اند و انگار هر لحظه خواننده درحال تماشای چیزی ست که می خواند. زبان شاعرانه و نثر سیال کتاب، عشق، فقدان، امید، انتظار، رفتن و بازگشتن را درون اثر تنیده و موجب شده واقعیت و خیال بی وقفه به هم پیوند خورده و ازهم بگسلند.

در بخشی از کتاب می خوانیم: بهتر است خودمان نامی برایش انتخاب کنیم. چه فرقی می نماید چه نامی داشته باشد؟ مگر نام من اگر به جای سیامک، غضنفر بود یا شیرعلی یا فدریکو یا افشین یا تزوِتان یا مِدِیا یا پطرس یا یعقوب یا امیرخان، فرقی می کرد؟ اما او را په بنامیم؟ برای این که وجودش را باور کنیم باید نامی داشته باشد. در مغز ما چیزهای زیادی هستند که نامی ندارند و می دانیم که نمی توان موجودیت آن ها را بدون نام به دیگران ثابت کرد.

در پشت جلد کتاب آمده که بر من چنین واقع شد: زنی که تنش مانند رنگین کمان، هفت رنگ بود، به سوی برکه رفت. من که به برکه نزدیک شدم، آن زن آن جا بود. اما ناگهان ده ها پرنده، از بدن زن جدا شدند و از فراز سرم به سوی بیشه پرواز کردند. پرندگان در آرایشی در برکه بودند که تصویر زنی را تداعی می کرد. اما زنی در کار نبود، همین پرندگان بودند. تعدادی سبزه قبا، گنجشک سینه زرد،مرغ عشق، سینه سرخ، مینا، و… بودند که به صورت زن، در برکه می چرخیدند. من به آن طرف برکه رفتم و همان زن رنگین کمان را دیدم که در پشت درختچه های کوتاه می خرامید و می رفت و گاهی صورتش را برمی گرداند و به من لبخند می زد.

رمان سِرواغوم نوشته عبدالحسین فرزاد، در 127 صفحه، به قیمت 45 هزار تومان، در قطع رقعی و جلد شومیز، از سوی نشر چشمه به کتاب فروشی ها راه یافت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جدیدترین اثر عبدالحسین فرزاد در کتاب فروشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین اثر عبدالحسین فرزاد در کتاب فروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید