خبرنگاران تشریح سند توسعه گردشگری در کمیسیون فرهنگی مجلس

به گزارش وبلاگ درخشان 92، تهران- خبرنگاران- نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از پیگیری جدی اعضای کمیسیون برای اجرایی شدن سند توسعه گردشگری و رونق این صنعت در کشور اطلاع داد.

خبرنگاران تشریح سند توسعه گردشگری در کمیسیون فرهنگی مجلس

غلامرضا منتظری در مورد نشست با علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعضای این کمیسیون گفت: در این جلسه وزیر و معاونانشان گزارشی از کلیات برنامه وزارتخانه در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه کردند.

او با اشاره به تشریح سند توسعه گردشگری به عنوان یکی از مهم ترین موضوع های مطرح شده در این نشست اضافه نمود: این سند پس از طی مراحل نهایی در اختیار اعضای کمیسیون فرهنگی و پس از اجرای آن، مورد پیگیری جدی اعضا کمیسیون قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر برگزاری جلسات مستمر و ارتباط دو جانبه اعلام کرد: قرار بر این شد مونسان طی نامه ای انتظارات حمایتی خود را به ما اعلام و تعامل کمیسیون با وزارتخانه افزایش پیدا کند.

او توضیح داد: طی این جلسه ها موانع و قوانینی که مانع جهت گردشگری کشور است شناسایی، آنالیز و اصلاح می گردد. تقویت صنعت گردشگری و صنایع دستی هدفی است که طی این تعامل تقویت خواهد شد.

منتظری با اشاره به اهمیت رونق صنعت گردشگری و جایگزینی آن با درآمدهای نفتی اضافه نمود: نقش این صنعت در رونق و جهش فراوری حائز اهمیت است، در صورتی که سیاست ها به این سمت معطوف گردد صنعت گردشگری که جنبه وارداتی ندارد و تحریم ها نیز در آن تأثیر کمتری دارد به عنوان صنعت اول کشور و جایگزین نفت قرار می گیرد. سعی ما به عنوان نماینده مردم بر این است که این هدف محقق و از وابستگی ما به نفت کاسته گردد.

او خاطر نشان کرد: پیشنهادهایی برای ارائه تسهیلات و حمایت از هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری که در دوره شیوع کرونا ضرر هنگفتی را متحمل شدند، نیز ارائه شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تشریح سند توسعه گردشگری در کمیسیون فرهنگی مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تشریح سند توسعه گردشگری در کمیسیون فرهنگی مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید