خبرنگاران مردم اخبار مربوط به کرونا را از منابع رسمی پیگیری نمایند

به گزارش وبلاگ درخشان 92، مهاباد- خبرنگاران- مدیرکل صدا و سیمای مرکز مهاباد گفت: شهروندان باید اخبار موثق و درست را به جای پیگیری کردن از فضای مجازی از منابع رسمی دنبال نمایند.

خبرنگاران مردم اخبار مربوط به کرونا را از منابع رسمی پیگیری نمایند

.... قوی بنیه روز سه شنبه در جلسه کمیته اطلاع رسانی بهداشت و رسانه این شهرستان گفت: واقعیت این است از زمان تایید ورود کرونا به ایران، مردم سردرگم شده اند و نوعی نگرانی در جامعه به وجود آمده است که در چنین شرایطی اطلاع رسانی درست و دقیق در کنار آموزش و مشارکت همگانی آحاد جامعه به توصیه های پزشکی و پیشگیرانه می تواند بهترین راه حل مقابله با این ویروس در شرایط کنونی باشد.

وی با تاکید بر مدیریت فضای روانی جامعه در برابر این موضوع اضافه نمود: رسانه های خارجی به صورت مداوم و شبانه روزی با انتشار اخبار کذب و منفی در حال ملتهب کردن جامعه هستند که در چنین شرایطی رسانه های داخلی برای آرام ساختن فضای روانی جامعه و خنثی کردن اخبار این رسانه های باید با قدرت تمام وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه در این برهه باید اطلاع رسانی شفاف در دستور کار رسانه های قرار گرفته و از کتمان مسایل خودداری کرد ادامه داد: به دلیل جدی نگرفتن صندلی رسانه و اطلاع رسانی سریع و شفاف در خصوص این بیماری، خبرهای ضد و نقیضی در فضای مجازی و حتی رسانه های کشور دیده می گردد که این امر تنها بر ملتهب شدن بیشتر جامعه می انجامد.

قوی بنیه اضافه نمود: در شرایطی مانند شرایط کنونی، رسانه ها باید بیشترین دسترسی را به مسوولان و اطلاعات مربوطه داشته باشند تا رسانه های غیررسمی در خلاء فضای اطلاع رسانی حرفه ای، اقدام به انتشار خبرهای غیرواقعی ننمایند و جامعه نیز رسانه های معتبر را به عنوان کانون های اصلی اطلاع رسانی بشناسد.

رییس شبکه بهداشت ودرمان مهاباد نیز در این جلسه با تاکید بر نقش رسانه های در پیشگیری از بسیاری از بحران ها گفت: رسانه ها می توانند در امر اطلاع رسانی دقیق و آرام بخشی به جامعه نقش مهمی ایفا نمایند.

امیر بهزاد اضافه نمود: تا به امروز هیچ مورد مشکوک به کرونا در نه تنها در این شهرستان بلکه در آذربایجان غربی زارش نشده است اما به رعایت بهداشت فردی تمام اقشار جامعه تاکید می گردد.

وی اضافه نمود: آمادگی و اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این بیماری توسط دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت و درمان در استان صورت گرفته است و خبرهایی مبنی بر حضور بیمارانی در قرنطینه شایعه است.

وی ادامه داد: در سطح استان سه بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) میاندوآب، طالقانی ارومیه و قمربنی هاشم خوی به عنوان بیمارستان های مرجع برای این بیماری درنظر گرفته شده است.

بهزاد با بیان اینکه تقریبا 98 درصد مبتلایان به ویروس کرونا درمان می شوند و حدود 80 درصد مبتلایان فرم خفیف هستند و بقیه افراد اگر به خوبی مراقبت شوند، درمان خواهند شد اضافه نمود: رسانه های درکنار اطلاع رسانی می توانند با انتشار برنامه های آموزشی در رابطه با پیشگیری از این بیماری نقش مهمی را در جامعه ایفا نمایند.

در ادامه این جلسه که با حضور مدیران خبرگزاری ها و پایگاه های خبری این شهرستان برگزار گردید بر ایحاد یک کانال خبری برای قرار دادن اخبار و اطلاعات مورد احتیاج رسانه ها، ارایه آموزش های همگانی به وسیله شبکه های مجازی و معرفی یک فرد به عنوان سخنگو تاکید شد.

ویروس کرونا به خاطر ضریب شیوع بالا و نداشتن علایم بالینی شناسایی بیماران احتمالی مبتلا را سخت نموده و در نتیجه بهترین راه برای سرکوب این ویروس رعایت نکات بهداشتی توسط تک تک شهروندان است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مردم اخبار مربوط به کرونا را از منابع رسمی پیگیری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم اخبار مربوط به کرونا را از منابع رسمی پیگیری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید