ساخت تصاویر هولوگرافیک سه بعدی با آیفون 14 !

به گزارش وبلاگ درخشان 92، پژوهشگران می گویند که توانسته اند با استفاده از نمایشگر گوشی آیفون 14، تصاویر هولوگرافیک واقع گرایانه ای به وسیله بازتولید نوری دو لایه از یک تصویر سه بعدی رنگی ایجاد نمایند.

ساخت تصاویر هولوگرافیک سه بعدی با آیفون 14 !

به گزارش وبلاگ درخشان 92 ، بر اساس مقاله منتشرشده در مجله Optics Letters، می توان با استفاده از نمایشگر گوشی آیفون، تصویر هولوگرافیک سه بعدی ایجاد کرد. تصاویر هولوگرافیک معمولاً احتیاجمند استفاده از لیزرهای گران قیمت و پیچیده هستند، بنابراین ساخت یکی از آن ها از طریق آیفون، پیشرفت بزرگی برای کاربردهای واقعیت مجازی خواهد بود.

به نقل از زومیت، فیلم های علمی تخیلی اغلب برای نشان دادن آینده فناوری از تصاویر سه بعدی هولوگرافیک استفاده می نمایند. بیشتر اوقات، فناوری هولوگرافیک کمی خارج از دسترس ما است، زیرا تجهیزات مورد احتیاج برای ایجاد نمایشگرهای هولوگرافیک واقع گرایانه بسیار گران هستند؛ اما اکنون، پژوهشگران از طریق صفحه نمایش معمولی گوشی پیروز به خلق تصاویر سه بعدی شده اند.

محققان در چکیده مقاله می گویند: ما روش هولوگرافی فراوریشده از طریق کامپیوتر (CGH) با استفاده از نور غیرهماهنگ ارسال شده از صفحه گوشی را پیشنهاد می دهیم. در این روش، ما فرض می کنیم که آبشاری از هولوگرام ها وجود دارد که هولوگرام اول، عکسی رنگی روی گوشی است. آبشار هولوگرام با حل مسئله معکوس نسبت به انتشار نور نامتجانس فراوری می گردد. ما با استفاده از هولوگرام دولایه که از یک آیفون و یک مدولاتور نور فضایی تشکیل شده است، بازفراوری تصویر رنگی سه بعدی را نشان می دهیم.

هولوگرام روی صفحه نمایش آیفون با استفاده از دو لایه ایجاد می گردد تا تصویر یک شیء سه بعدی را بازفراوری کند. نتایج این روش تقریباً قابل مقایسه با هولوگرام فراوریشده از طریق سیستم لیزری بود.

محققان لایه اول نمایشگر هولوگرافیک را از طریق یک مدولاتور نوری فضایی ایجاد کردند. سپس لایه دوم از طریق صفحه نمایش آیفون 14 تشکیل شد. پژوهشگران تصاویر این دو لایه را به گونه ای هماهنگ کردند تا نمایش سه بعدی واقع گرایانه ای ایجاد گردد که بسیار شبیه به آن هایی است که از طریق سیستم های لیزری ساخته می شوند.

این رویکرد پیچیدگی زیادی دارد و احتیاجمند مدل سازی دقیق برای ایجاد الگوریتم هماهنگ سازی نور صفحه نمایش و مدولاتور نوری فضایی است. رویکرد نو نشان می دهد که می توانیم نمایش های سه بعدی را در سطحی ارزان تر از سیستم های پرهزینه لیزری که قبلاً استفاده می شدند، ایجاد کنیم.

پژوهش مذکور به این معنا نیست که نمایش هولوگرافیک را در آینده روی گوشی های آیفون خواهیم دید. برای اینکه هر گوشی بتواند چنین قابلیتی داشته باشد که همه بتوانند آن را روی صفحه نمایشی که در دستشان است مشاهده نمایند، پیشرفت های زیادی در فناوری باید ایجاد گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ساخت تصاویر هولوگرافیک سه بعدی با آیفون 14 !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت تصاویر هولوگرافیک سه بعدی با آیفون 14 !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید