شرایط تحصیل در کالج های انگلستان

به گزارش وبلاگ درخشان 92، تحصیل در کالج های انگلستان یکی از جذاب ترین موضوعات برای دانش آموزان و دانشجویانی است که به فکر آیندۀ خود هستند. کشور انگلستان یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان است. با تحصیل در کالج ها و دانشگاه های انگلستان موقعیت های تحصیلی و شغلی متعددی در برابر شما قرار می گیرد. اما تا چه حد از شرایط تحصیل در کالج های انگلستان خبر دارید؟ برای تحصیل در انگلستان چه پیش نیازها و مدارکی ضروری است؟ به نظر شما مشاوره تحصیل در انگلستان چقدر مؤثر است؟

شرایط تحصیل در کالج های انگلستان

مدارک عمومی

گواهی دبیرستان، کپی مدارک دبیرستان، بیانیۀ شخصی، کپی اسکن ویزا و کپی اسکن گذرنامه از جمله مدارک عمومی و ابتدایی تحصیل در کالج های انگلستان است.

مدرک آیلتس برای تحصیل در انگلستان

برای تحصیل در این قطب برتر مالی دنیا باید حداقل مدرک آیلتس 4.5 داشته باشید. طوری که هیچ کدام از مهارت های شما از 4 کمتر نباشد.

دوره های آماده سازی تحصیل در کالج های انگلستان

تمام دانشجویان خارجی پیش از تحصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلستان احتیاجمند گذراندن یکی از دوره های آماده سازی هستند. هدف از گذراندن این دوره ها تقویت و یکسان سازی سطح آموزش دانشجویان، تقویت مهارت های زبان انگلیسی و برطرف بیشتر کمبود ها یا ضعف های احتمالی سیستم های آموزشی سایر کشور هاست. این دوره ها به دو دسته تقسیم می شوند: دوره های سطح آ (A-levels) و دوره های پیش احتیاج (Foundation). اما این دو دوره چه تفاوتی با هم دارند و کدام دوره مناسب شماست؟

راهنمای تحصیل در انگلستان اطلاعات ارزشمندی را در دسترس علاقه مندان تحصیل در انگلستان قرار می دهد.

دوره های (A-level)

دوره های (A-level) خود به دو دورۀ دیگر تقسیم می شوند که هر کدام یک سال طول می کشد. در سرانجام هر سال یک امتحان نهایی بسیار مهم برگزار می گردد. نمرۀ قبولی دوره (A-level) از جمع این دو امتحان نهایی به دست می آید. این دوره بین 18-24 ماه به طول می انجامد. واحد های دوره های (A-level) به مراتب بیشتر، پیشرفته تر و سخت تر هستند. بنابراین جای تعجب نیست که درصد پایین تر قبولی نیز داشته باشند. در عوض این دوره ها از سطح اعتبار دنیای برخوردارند. آزمون های نهایی این دوره توسط اداکسل (Edexcel) و آزمون های دنیای کمبریج (CIE) اداره می شوند. از این جهت، مدرک به دست آمده مورد تأیید دانشگاه های کشورهای انگلستان، آمریکا، استرالیا و سنگاپور است.

دوره (Foundation)

دوره (Foundation) بسیار کوتاه تر هستند و طی 12 ماه به سرانجام می رسند. واحد های این دوره به مراتب کمتر و ساده تر از دوره های (A-level) هستند. از این جهت دانشجویان خارجی درصد بالاتر قبولی را در این دوره به دست می آورند. برخلاف (A-level)، امتحان نهایی تنها ملاک نمرۀ نهایی نیست. در این دوره دانشجویان موظف به شرکت در کارهای گروهی، ارائه دادن و امتحانات میان ترم و سرانجام ترم هستند. فعالیت کلاسی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. بنابراین حتی اگر دانشجویان با ضعف ترم خود را آغاز نمایند به مرور می توانند عملکرد خود را بهبود بخشند و نمرۀ کل بهتری به دست آورند. در عوض دورۀ (Foundation) اعتبار پایین تری داشته و تنها مورد پذیرش دانشگاه های معدودی است. بنابراین پیش از گذراندن چنین دوره ای حتماً باید از مورد تأیید بودن آن در دانشگاه مورد نظر خود مطمئن باشید.

دوره های (A-level) یا (Foundation)؟

بسته به احتیاج شما هر کدام از این دوره ها می توانند انتخاب خوبی باشند. دوره های (A-level) گران تر، سخت تر، پر استرس تر و طولانی تر هستند. در عوض اعتبار بسیار بالاتری دارند و دست شما را برای ادامۀ تحصیل در کشورهای مطرح دنیا باز می گذارند. اما اگر از رشته و دانشگاه خود برای ادامۀ تحصیل در انگلستان مطمئن باشید، دورۀ (Foundation)انتخابی ارزان تر، ساده تر و کوتاه تر است.

موسسه اعزام دانشجو آرمان من نمایندۀ رسمی دانشگاه های معتبر دنیا است. آرمان من با پشتوانه تجربۀ پانزده سالۀ خود و ارتباط گسترده با دانشگاه ها و کالج های مطرح کشور انگلستان همیشه در کنار شماست. شما می توانید با یک تماس ساده و یا پر کردن فرم درخواست مشاوره تلفنی از خدمات مشاورۀ تحصیلی رایگان آرمان من بهره ببرید. آرمان پرشین خاورمیانه از لحظه تصمیم به مهاجرت تحصیلی تا زمان حصول نتیجۀ مطلوب همراه شماست.

منبع:

موسسه اعزام دانشجو آرمان من

تلفن: 02141276

وب سایت: www.myarman.com

منبع: همگردی

به "شرایط تحصیل در کالج های انگلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط تحصیل در کالج های انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید