طراحی و ساخت سردر جنوبی آستان امامزاده معصوم(ع)

به گزارش وبلاگ درخشان 92، برای حفظ بناهای مذهبی و تاریخی و راه اندازی پهنه گردشگری، عملیات طراحی و ساخت سردر جنوبی آستان مقدس امام زاده معصوم(ع) تا خاتمه سال اجرا می گردد.

طراحی و ساخت سردر جنوبی آستان امامزاده معصوم(ع)

به گزارش وبلاگ درخشان 92، نشست ساماندهی جداره های آستان امامزاده معصوم (ع) و طراحی سردر جنوبی آن با حضور رضا شرفی شهردار و مدیر پروژه های بازآفرینی شهرداری منطقه 10، محمدرضا ترحمی مدیرکل و جمعی از مدیران اوقاف غرب تهران، مسئولان شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران و تولیت و اعضای هیات امنای آستان امامزاده معصوم (ع) برگزار گردید.

در این نشست شهردار منطقه 10 از راه اندازی پهنه گردشگری در محله های تاریخی اطلاع داد و گفت : محله های بریانک و هفت چنار واجد ارزش های تاریخی و گردشگری هستند. در این چارچوب امیدوارم طرح پهنه گردشگری منطقه هر چه زودتر تصویب گردد تا اقدامات بهتر و بیشتری برای ساماندهی این محله ها و بعلاوه آستان امامزاده معصوم (ع) انجام گردد.

به گفته رضا شرفی شهرداری برای ساماندهی آستان امامزاده معصوم(ع) به عنوان همکار وارد و مقرر شده در طراحی سردر جنوبی و جداره های آن نقش آفرینی کند تا منظر بهتری پیدا کند. بعلاوه چندین جلسه کارشناسی و مدیریتی در این رابطه برگزار و قرار شده شرکت توسعه فضاهای فرهنگی این کار را انجام دهد.

او ادامه داد : انجام هر اقدامی در درون امامزاده، نیازمند کسب مجوزهای لازم از کمیسیون ماده پنج و اداره کل میراث فرهنگی است. با این حال، شهرداری منطقه 10 آماده هرگونه همکاری با آستان امامزاده معصوم(ع) در مورد املاک همجوارش است.

در سرانجام این جلسه، مقرر شد کارگروه تملیکی، املاک مجاور با امامزاده معصوم (ع) به ویژه بخش جنوبی آن را مورد آنالیز قرار داده و مدیریت آستان امامزاده معصوم (ع) نیز با مالکان آن گفت وگوهایی را برای توسعه فضای فرهنگی امامزاده انجام دهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "طراحی و ساخت سردر جنوبی آستان امامزاده معصوم(ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت سردر جنوبی آستان امامزاده معصوم(ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید