موفقیت آمریکایی ها در اولین ماموریت ماهواره ای در سال 2021

به گزارش وبلاگ درخشان 92، استارتاپ آمریکایی آسترا پس از اولین پرواز آزمایشی مرتفع پیروز خود در این هفته، با سرعت کامل به سمت انجام اولین ماموریت فضایی خود پیش می رود.

موفقیت آمریکایی ها در اولین ماموریت ماهواره ای در سال 2021

به گزارش وبلاگ درخشان 92 و به نقل از ایسنا، موشک دو مرحله ای این استارتاپ موسوم به Rocket 3.2 در این پرواز آزمایشی در روز سه شنبه 15 دسامبر از آلاسکا به ارتفاع هدف خود(ارتفاع 380 کیلومتر) رسید.

مرحله فوقانی این موشک با 12 متر طول در این پرواز آزمایشی به بیشینه سرعت 25 هزار و 920 کیلومتر در ساعت رسید که تنها به 27 هزار و 649 کیلومتر در ساعت از این سرعت برای حرکت در مدار زمین نیاز است.

آسترا می گوید مسئله ای که در این پرواز پیش آمد این بود که سوخت مرحله فوقانی موشک به انتها رسید، بنابراین باید یک یا چند تغییر کوچک انجام شود تا جانشین این موشک بتواند به سرعت مداری برسد.

این موشک جانشین به زودی پرواز خواهد کرد و برخلاف Rocket 3.2 که خالی پرواز کرد، یک ماهواره را برای یکی از مشتریان شرکت آسترا حمل خواهد کرد و به مدار زمین خواهد برد.

کریس کمپ و آدام لاندن بنیانگذاران آسترا می گویند: داده های ما نشان می دهد که تمام سخت افزار و نرم افزار این موشک، عملکرد فوق العاده خوبی داشته است و فقط یک تنظیم کوچک در نسبت مخلوط کردن سوخت و اکسید کننده باید انجام شود. مهمتر از همه، این بدان معنی است که آسترا می تواند به زودی خدمت رسانی به مشتریان خود را آغاز کند.

آنها افرودند: تا به امروز ما برای بیش از دوازده پرتاب قرارداد منعقد کرده ایم که شامل ارسال بیش از 100 محموله است. ما بلافاصله برنامه خود را برای تقویت تولید موشک و عملیات های پرتاب اجرا می کنیم.

قابل توجه است که ناسا نیز یکی از این مشتریان این استارتاپ است و اخیراً 3.9 میلیون دلار برای پرتاب ماهواره های کوچک(تاسواره) به مدار زمین به این شرکت اعطا کرده است.

آسترا در حال توسعه یک مجموعه موشک انعطاف پذیر و قابل تغییر و کم هزینه است که برای هدایت تاسواره ها به فضا طراحی شده باشد. این استارتاپ در حال پا گذاشتن به بازاری است که در حال حاضر تحت سلطه یک شرکت کالیفرنیایی دیگر به نام راکت لب(Rocket Lab) است.

محموله های کوچک فضایی با موشک های بزرگتر مانند فالکون 9 متعلق به شرکت اسپیس ایکس نیز پرتاب می شوند، اما برای آنها در چنین مأموریت هایی که با چند محموله دیگر از دیگر شرکت ها همراه است، معمولاً تحویل دقیقی در مدار محقق نمی شود.

پرواز روز سه شنبه آسترا دومین پرواز آزمایشی این شرکت بود. پرواز آزمایشی اول که در سپتامبر گذشته انجام شد، توسط موشک Rocket 3.1 حدود 30 ثانیه پس از بلند شدن انتها یافت. این پرواز با برخی از مسائل همراه شد و اعضای تیم ماموریت به دلایل ایمنی این پرواز را زودهنگام انتها دادند.

آسترا به یک مشکل نرم افزاری آشکار در سیستم هدایت و ناوبری Rocket 3.1 پی برد و برخی تنظیمات را مجددا انجام داد تا موشک Rocket 3.2 تنها سه ماه پس از پرواز ناموفق اول انجام شود. بنابراین بعید نیست که پرتاب اولین ماهواره توسط این شرکت اوایل سال آینده میلادی با موفقیت انجام شود.

منبع: جام جم آنلاین

به "موفقیت آمریکایی ها در اولین ماموریت ماهواره ای در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت آمریکایی ها در اولین ماموریت ماهواره ای در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید