کنگره ملی یمن: روابطمان با انصارالله استراتژیک است

به گزارش وبلاگ درخشان 92، دبیرخانه حزب کنگره ملی یمن در بیانیه ای روابط میان این حزب با جنبش انصارالله را راهبردی خواند.

کنگره ملی یمن: روابطمان با انصارالله استراتژیک است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ درخشان 92، دبیرخانه حزب کنگره ملی یمن امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که روابط قوی میان رهبران کنگره ملی و انصارالله وجود دارد و تبلیغات و حملات رسانه ای مزدوران دشمن و خیانتکاران تأثیری در این رابطه ندارد.

به نوشته خبرگزاری سبأنت، کنگره ملی تأکید کرد: رابطه با انصارالله، به مسأله مقدسی چون دفاع از یمن، مردم، وحدت، حاکمیت و استقلالش باز می گردد. تحولات و آخرین رویدادهای سیاسی، رسانه ای یمن را با دقت دنبال می کنیم. به خصوص مواضع و سخنان کسانی که خود را به عنوان عضو کنگره معرفی می نمایند و دائما در حال ناسزا گفتن به رهبران کنگره در صنعاء هستند. کسانی که یا از مزدوران خارج نشین یا بیماردلان داخلی هستند.

در این بیانیه بعلاوه آمده است، کسانی که در رسانه های داخلی و خارجی علیه دولت صنعاء و ارتش و کمیته های مردمی می پردازند، عضو حزب کنگره ملی نبوده و مواضع شخصی خود را بیان می نمایند.

کنگره ملی تأکید کرد که مواضع رسمی این حزب در موضوعات مختلف صرفا از سوی رهبران سیاسی تحت رهبری شیخ صادق امین ابو راس و کمیته مرکزی و دبیرخانه بیان می گردد و موضع دیگری در خارج یا داخل یمن موضع این حزب نیست و نامعتبر است.

در ادامه بیانیه این حزب آمده است که مواضع و سخنان کسانی که خود را به دورغ به عنوان عضو حزب معرفی می نمایند، با هدف ایجاد تفرقه و شک و تردید در جبهه داخلی و با هدف خدمت به متجاوزان به یمن صورت می گیرد و دشمنان می خواهند کاری که به وسیله نظامی نتوانستند انجامش دهند را به وسیله تفرقه افکنی به پیش ببرند.

حزب کنگره ملی که در سال 1982 به دست علی عبدالله صالح رئیس جمهور معدوم یمن تأسیس شد، پس از جنگ یمن به دو جناح منصور هادی و عبدالله صالح تقسیم شد و اعضای جناح منصورهادی به ریاض فرار کردند و جناح عبدالله صالح در صنعاء باقی ماند و به ائتلاف و همپیمانی با جنبش انصارالله عایدی. پس از تحریک عبدالله صالح از سوی امارات و کوشش وی برای فرار از صنعاء که به کشته شدنش منجر شد، اکنون صادق امین ابوراس رهبری حزب را برعهده دارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "کنگره ملی یمن: روابطمان با انصارالله استراتژیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره ملی یمن: روابطمان با انصارالله استراتژیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید