آیا قیمت گوشی های پرچم دار در سال 2020 افزایش چشمگیری داشته است؟

به گزارش وبلاگ درخشان 92، طی چند سال گذشته، قیمت انواع گوشی پرچم دار به طور فزاینده ای افزایش یافته است. چند سال قبل گوشی های پرچم دار سد قیمت هزار دلار را شکستند و به نظر می رسد این فرایند قرار نیست متوقف گردد. اما آیا واقعا قیمت انواع گوشی های پرچم دار در سال 2020 بیشتر شده است؟

آیا قیمت گوشی های پرچم دار در سال 2020 افزایش چشمگیری داشته است؟

برای رسیدگی به این موضوع، میانگین قیمت گوشی های پرچم دار شرکت های اپل، سامسونگ، گوگل، وان پلاس، شیائومی، LG و سونی را آنالیز کردیم. همچنین قیمت پرچم داران مقرون به صرفه و پرچم داران بسیار گران قیمت هم به صورت جداگانه آنالیز شده اند.

نتایج آنالیز

بهتر است همین ابتدا به نتایج آنالیز مربوط به قیمت گوشی نگاهی بیندازیم. در ادامه می توانید نمودار میانگین قیمت این سه دسته گوشی در سال 2019 و 2020 را مشاهده کنید.

داده های جمع آوری شده نشان می دهند که قیمت گران ترین گوشی های پرچم دار در سال 2020 افزایش قابل توجهی داشته است. اما در عین حال، قیمت پرچم داران مقرون به صرفه و متوسط قیمت پرچم داران به طور محسوسی بیشتر نشده است. بخشی از این موضوع به تصمیم بعضی شرکت ها برای حرکت به سمت پرچم داران مقرون به صرفه برمی گردد. به عنوان مثال گوشی هایی مانند LG ولوت و گوگل پیکسل 5 پرچم داران بسیار گرانی محسوب نمی شوند و در عین حال میانگین قیمت این دسته از گوشی ها را در سال 2020 کاهش داده اند.

اما در نهایت با چه وضعیتی روبه رو هستیم؟ روی هم رفته پرچم داران بسیار گران قیمت امسال میلادی گران تر از سال 2019 شده اند. میانگین قیمت این دسته از گوشی ها حدود 110 دلار بیشتر از گوشی های مشابه در سال 2019 است. همچنین بعضی شرکت ها مانند وان پلاس و شیائومی هم قیمت گوشی های پرچم دار خود را افزایش داده اند. به نظر می رسد فناوری 5G نقش مهمی در زمینه افزایش قیمت این گوشی ها داشته است.

با این حال، سامسونگ و چند برند دیگر در امسال میلادی قیمت پرچم داران مقرون به صرفه خود را اندکی کاهش دادند. علاوه بر این، همان طور که گفتیم دو شرکت LG و گوگل تصمیم دریافت قدرت پردازشی پرچم داران خود را کاهش دهند ولی در عوض قیمت آن ها را پایین بیاورند. به همین خاطر به غیر از گوشی های به اصطلاح اولترا با حافظه داخلی 512 گیگابایتی، کلیت گوشی های پرچم دار نسبت به مدل های 2019 چندان گران تر نبودند.

اما وقتی توجه خود را به برندهای خاصی معطوف می کنیم، تنوع زیادی در قیمت انواع گوشی دیده می گردد که در ادامه به این موضوع می پردازیم.

  • راهنمای گام به گام خرید گوشی اندرویدی مناسب

گوشی های کدام برند بیشترین افزایش قیمت را داشته است؟

اگرچه میانگین قیمت گوشی ها به طور اندکی افزایش پیدا نموده، اما در زمینه استراتژی قیمت گذاری در سال 2020 تنوع بیشتری نسبت به 2019 دیده می گردد. اما اگر به نمودار زیر نگاهی بیندازید، می توانید ببینید که شرکت ها برای مدل های مختلف پرچم داران خود استراتژی های مختلفی را اتخاذ نموده اند.

به عنوان مثال اگرچه میانگین قیمت گوشی های گلکسی اس اندکی ارزان تر شده، اما این موضوع به عرضه گلکسی اس 20 فن ادیشن برمی گردد که در واقع ارزان تر از گوشی 750 دلاری گلکسی S10e محسوب می گردد. برای خرید مدل 512 گیگابایتی گلکسی اس 20 پلاس باید مبلغ 1299 دلار بپردازید و مدل 512 گیگابایتی اس 20 اولترا با قیمت 1499 دلار راهی بازار شده است. روی هم رفته سری اس 20 با قیمت بیشتری نسبت به نسل قبلی راهی بازار شده اند و همین رویکرد برای سری نوت 20 هم تکرار شده است.

سامسونگ تنها برندی نبود که در سال 2020 قیمت بعضی از گوشی های خود را افزایش داد. وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو به ترتیب نسبت به نسل قبلی 40 و 140 دلار گران تر شده اند. همچنین وان پلاس 8T هم نسبت به وان پلاس 7T هم 150 دلار گران تر شده است. گوشی های پرچم دار سری می شرکت شیائومی با وجود اینکه عمدتا در بازار چین عرضه می شوند، اما با قیمت بالاتری نسبت به نسل قبلی به دست کاربران رسیده اند. سونی اکسپریا 1 مارک 2 هم 250 دلار گران تر از نسل قبلی خود به حساب می آید.

در این میان، اپل برخلاف انتظارات قیمت سری آیفون 12 را نسبت به نسل قبلی افزایش نداد. جدیدترین گوشی پرچم دار گوگل هم ارزان تر از نسل قبلی خود به شمار می رود که البته این موضوع به بهای استفاده از سخت افزار ارزان تر اجرا شده است. LG ولوت هم نسبت به گوشی های G8 و G8X قیمت مناسب تری دارد ولی باید خاطرنشان کنیم این گوشی مانند پیکسل 5 مبتنی بر تراشه میان رده است.

روی هم رفته، پرچم داران گران قیمت در سال 2020 تا حدی گران تر شده اند اما به لطف توجه بیشتر به پرچم داران مقرون به صرفه، میانگین قیمت آن ها افزایش محسوسی نداشته است. اگرچه بعضی برندها کماکان به عرضه گوشی های بسیار گران قیمت علاقه دارند، اما بعضی دیگر قیمت این گوشی ها را بسیار ارزان تر نموده اند و این نشانه خوبی برای 2021 و سال های بعدی است.

سخن آخر

روی هم رفته قیمت گوشی در سال 2020 بیشتر شده است؟ جواب این سؤال هم بله و هم خیر است. اگرچه میانگین قیمت پرچمداران تا حدی بیشتر شده، اما این موضوع عمدتا به افزایش قیمت پرچم داران گران قیمت برمی گردد. به عنوان مثال، پرچم داران تمام عیار حالا با میانگین قیمت بیش از 1000 دلار راهی بازار می شوند. با این حال، تقریبا تمام برندها مدل مقرون به صرفه هم عرضه نموده اند و همین موضوع منجر به افزایش تنوع برای بودجه های مختلف شده است.

به نظر می رسد بسیاری از برندها به خوبی می دانند که بخش اعظمی از کاربران تمایلی به پرداخت بیش از هزار دلار برای خرید گوشی ندارند. بعضی پرچم داران ارزان تر مانند گلکسی اس 20 فن ادیشن و آیفون 12 به احتمال زیاد با استقبال بیشتری روبرو می شوند. در عین حال، در سال 2020 شاهد توجه بیشتر به میان رده های تمام عیار مانند پیکسل 5 بودیم که زیر 700 دلار قیمت دارند و به عنوان جایگزین پرچم داران انجام وظیفه می نمایند.

اگرچه در سال 2020 قیمت بعضی پرچم داران تمام عیار افزایش یافته، اما از طرف دیگر گزینه های متنوعی در دسته پرچم داران مقرون به صرفه ارائه شده است.

  • 2020 سال درخشش گوشی های میان رده بود

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا قیمت گوشی های پرچم دار در سال 2020 افزایش چشمگیری داشته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا قیمت گوشی های پرچم دار در سال 2020 افزایش چشمگیری داشته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید