احزاب عراقی حمله ترکیه به شمال کشور را محکوم کردند: نقض حاکمیت عراق پذیرفتنی نیست

به گزارش وبلاگ درخشان 92، حمله جنگنده های ترکیه به اردوگاه خانواده های تُرک در نزدیکی شهر مخمور واقع در شمال عراق محکومیت احزاب و مقام های عراقی را به دنبال داشت.

احزاب عراقی حمله ترکیه به شمال کشور را محکوم کردند: نقض حاکمیت عراق پذیرفتنی نیست

به گزارش وبلاگ درخشان 92، به نقل از بغداد الیوم، عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت، تحت هیچ عنوان یا بهانه ای پذیرش تکرار نقض حاکمیت عراق پذیرفتنی نیست، چه برسد که جنگنده های ناشناس یکی از اردوگاه های خانواده ها در شهرستان مخمور واقع در شمال عراق را هدف بمباران خود قرار دهد.

عمار حکیم همچنین توضیح داد: ما این نقضهای مکرر را که به صورت تقریبا پیاپی از سوی طرفهای مختلف صورت می گیرد، محکوم می کنیم و بر لزوم اینکه دولت باید مسئولیتهایش را در قبال این نقض ها برعهده بگیرد، تاکید می کنیم.

از سوی دیگر، فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق، نیز با صدور بیانیه ای بمباران ترکیه در شمال عراق را محکوم کرد و از بغداد خواست تا حاکمیت عراق را حفظ کند.

فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: ما ادامه حملات ترکیه و نقض حریم هوایی این کشور را محکوم می کنیم و از نخست وزیر مکلف می خواهیم که در توافقات و مبادلات تجاری خود با این کشور تجدید نظر کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: پهپادهای ترکیه اخیرا حملاتی را به مناطق داخل خاک عراق از جمله اردوگاه آوارگان انجام دادند که بار دیگر حاکمیت این کشور را نقض کردند و این حمله منجر به بروز تلفات جانی و اقتصادی و ایجاد رعب و وحشت میان ساکنان شهرها شده است که صلح و ثبات منطقه را تهدید می نماید.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: ما اینگونه حملات را که با قوانین بین المللی در تضاد است و حاکمیت عراق را نقض می نماید، محکوم می کنیم .

از سوی دیگر، حسن کریم الکعبی، معاون اول رئیس مجلس عراق نیز با صدور بیانیه ای نقض حریم هوایی عراق توسط پهپادهای ترکیه را محکوم کرد و آن را حمله غیر قابل توجیه توصیف کرد.

الکعبی گفت: نقض حریم هوایی عراق از سوی کشور همسایه ترکیه و اقدامات تحریک آمیز آن در بمباران اردوگاه خانواده ها در نزدیکی شهر مخمور در جنوب اربیل امری محکوم شدنی است.

معاون اول رئیس مجلس عراق از دولت و وزارت خارجه این کشور خواست موضع جدی و قاطعانه ای را در قبال این نقض های غیرقابل توجیه اتخاذ نمایند، آن هم زمانی که تمامی کشورهای دنیا کوشش های خود را برای مبارزه با ویروس کرونا و کاهش خطرات آن یکپارچه و هماهنگ نموده اند.

پیشتر مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق از حمله جنگنده های ترکیه به اردوگاه خانواده های تُرک در نزدیکی شهر مخمور واقع در شمال این کشور اطلاع داد که در نتیجه آن دو غیرنظامی زن کشته شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "احزاب عراقی حمله ترکیه به شمال کشور را محکوم کردند: نقض حاکمیت عراق پذیرفتنی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احزاب عراقی حمله ترکیه به شمال کشور را محکوم کردند: نقض حاکمیت عراق پذیرفتنی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید