اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی

به گزارش وبلاگ درخشان 92، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در نقاط مختلف استان، سبب اشتغالزایی می گردد.

اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی

جمال معتمدی زاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد به ساخت و راه اندازی 7 نیروگاه خورشیدی در نقاط مختلف استان با مشارکت بخش خصوصی گفت: با راه اندازی این نیروگاه ها برای حدود 80 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

او می گوید: این نیروگاه های خورشیدی ظرفیت فراوری 32 مگاوات برق دارند و قرار است در شهرستان چُرام 14 مگاوات (2 نقطه)، دلی بجک سپیدار بویراحمد 4 مگاوات، کَت بهمئی 4 مگاوات، سرآب ننیز باشت 4 مگاوات، کلاغ نشین گچساران 4 مگاوات و رود چِک دیشموک 2 مگاوات ساخته و راه اندازی شوند.

معتمدی زاده مقدار مصرف برق در بعضی از شهرستان های استان را حدود 30 مگاوات و در ساعات پیک بار 32 مگاوات اعلام و افزود: اگر این نیروگاه های خورشیدی ساخته و وارد مدار توزیع نیروی برق شوند، به راحتی می توانند برق یک شهرستان گرمسیری را در ساعات پیک بار تامین نمایند.

این مقام مسئول سرمایه گذاری این طرح ها را 650 میلیارد تومان مطرح کرد و گفت: متقاضیان بخش خصوصی برای مشارکت در ساخت این نیروگاه ها باید به سایت ساتبا sataba.ir مراجعه و اطلاعات لازم را به وسیله این سایت دریافت نمایند.

او می گوید: همه همکاری های لازم از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با متقاضیان بخش خصوصی در این زمینه صورت می گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد؛ در حال حاضر 69 نیروگاه خورشیدی زیر 100 کیلووات با مشارکت بخش خصوصی در استان با ظرفیت فراوریی حدود یک مگاوات فعال هستند.

وبلاگ درخشان 92 کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید