افزایش قیمت لبنیات با ترفند همیشگی، صنایع لبنی: مدت هاست درخواست افزایش قیمت داده ایم

به گزارش وبلاگ درخشان 92، افزایش قیمت لبنیات به بهانه های مختلف و دور زدن مصوبات ستاد تنظیم بازار ادامه دارد و کسی هم نظارتی بر عملکرد کارخانه های لبنیات نمی کند.

افزایش قیمت لبنیات با ترفند همیشگی، صنایع لبنی: مدت هاست درخواست افزایش قیمت داده ایم

به گزاش گروه مالی وبلاگ درخشان 92، افزایش قیمت لبنیات در بازار ظاهرا پایانی ندارد و صنایع لبنی هر زمانی که بخواهند قیمت را افزایش می دهند و کسی هم بر آن ها نظارتی نمی کند.

در حالی که مدت زیادی از افزایش اخیر قیمت لبنیات نمی گذرد، صنایع لبنی به صورت خودسرانه قیمت را بار دیگر افزایش دادند که از 2 هزار تومان تا 6 هزار تومان را شامل می گردد.

یک کارخانه لبنی معروف امروز قیمت بطری شیر را با 4500 تومان افزایش از 7500 تومان به 12 هزار تومان افزایش داده است.

* انجمن صنایع لبنی: مدت هاست درخواست افزایش قیمت داده ایم

محمدرضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت: فعالان صنایع لبنی از مدت ها پیش به دلیل بالا رفتن هزینه ها درخواست افزایش قیمت نموده بودند، اما مسئولان توجهی به آن ها نمی نمایند.

وی ادامه داد: فعالان این صنعت مدت ها است که با بالا رفتن هزینه ها فراوری ضرر و زیان می دهند و فراوری برای آن ها به صرفه نیست و اگر مسئولان زودتر به فکر آن ها بودند شاید افزایش قیمتی که امروز شاهد هستیم را نمی دیدیم.

بنی طبا افزایش جدید قیمت در حوزه لبنیات را تایید کرد و گفت: این افزایش ها در کالا هایی که مشمول قیمت گذاری دولتی نیستند صورت گرفته است.

گفتنی است دولت 17 قلم کالای لبنی را جزو قیمت گذاری دولتی اعلام نموده و بقیه را خود صنایع لبنی قیمت گذاری می نمایند و به همین دلیل گاه گاهی قیمت ها را بالا می برند.

سخنگوی صنایع لبنی توضیح داد: افزایش قیمت مثلا در خصوص شیر ESL بوده که به شیر استریلیزه نزدیک تر است و مشمول قیمت گذاری نیست.

* شگرد همیشگی صنایع لبنی برای افزایش قیمت

گفتنی است، شیر ESL یا شیر فراپاستوریزه یا Extended Shelf Life شکلی از بسته بندی شیر است که با هدف افزایش مدت ماندگاری آن در یخچال فراوری می گردد. شیر های تازه معمولی حدود 5 تا 12 روز می توانند قبل از باز شدن در یخچال سالم بمانند، ولی شیر های ESL می توانند این مدت را تا 4 هفته افزایش می دهند.

صنایع لبنی در سال های گذشته بخشی از افزایش قیمت ها را به صورت رسمی و تحت مجوز از ستاد تنظیم بازار انجام داده، اما بخش زیادی از افزایش های قیمت را خودشان انجام داده اند.

آن ها همیشه با توجیه های داشتن ارزش افزوده بیشتر مانند داشتن ویتامین D، ESL و پروبیوتیک و ... قیمت ها را افزایش داده اند.

ستاد تنظیم بازار در امسال یک بار مجوز افزایش قیمت لبنیات را صادر نموده بود. این ستاد چند روز پیش خاطرنشان کرد: فعلا احتمال افزایش قیمت لبنیات منتفی استـ، اما بلافاصله بعد از اعلام ستاد تنظیم بازار، بعضی برند های لبنی با بهانه های جدید قیمت خود را افزایش دادند.

در سال های گذشته رویه دائمی صنایع لبنی اینگونه بوده که همیشه ابتدا قیمت های خود را افزایش می دادند و پس از آن ستاد تنظیم بازار را وادار به افزایش نرخ مصوب می کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش قیمت لبنیات با ترفند همیشگی، صنایع لبنی: مدت هاست درخواست افزایش قیمت داده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت لبنیات با ترفند همیشگی، صنایع لبنی: مدت هاست درخواست افزایش قیمت داده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید