بازگشت لانچیا با کانسپتی به نام Pu

به گزارش وبلاگ درخشان 92، لانچیا، خودروساز ایتالیایی در هفته طراحی میلان از کانسپتی رونمایی کرد که چهره مدل های ده سال آینده این کارخانه را نمایش می دهد. براساس این کانسپت که نامش Pu+ra HPE است، سه مدل تازه الکتریکی ساخته خواهد شد. لانچیا با این مدل ها میخواهد پس از سال ها رخوت دوباره به بازار خودروهای لوکس برگردد.

بازگشت لانچیا با کانسپتی به نام Pu

لانچیا در سال 1906 میلادی به وسیله وینچنزو لانچیا برای ساخت ماشین های مسابقه تاسیس شد. این شرکت در دهه بیست و سی میلادی به خاطر نوآوری هایش به معروفیت رسید. پس از جنگ جهانی دوم در کنار ساخت ماشین های اسپرت به ساخت ماشین های لوکس رو آورد.

Pu+ra HPE

در دهه هشتاد و نود، لانچیا دچار مسائل مالی بود و در نهایت فیات کارخانه را خرید. با وجود ساخت مدل های موفقی مانند دلتا مسائل مالی همچنان ادامه پیدا کرد و لانچیا ناگزیر شد از بازارهای جهانی خارج گردد. LANCIA در حال حاضر با فراوری یک مدل کوچک شهری تنها در ایتالیا فعالیت می نماید.

برنامه احیای LANCIA در سال 2021 و پس از شکل گیری گروه خودروسازی استلانتیس شروع شد. لانچیا همراه با خودروسازانی نظیر پژو و آلفارومئو عضوی از استلانتیس است و می خواهد با استفاده از فن آوری های این گروه و تاکید زیاد بر طراحی نوآورانه خودش را از رقیبان متمایز کند.

به همین علت کانسپت Pu+ra برای لانچیا بسیار مهم است. نام این کانسپت از ترکیب حروف اول دو کلمه انگلیسی Pure به معنی ناب و Radical به معنی بنیان شکن شکل گرفته که فلسفه طراحان کارخانه را توصیف می نماید.

ظاهر ماشین ترکیبی از مدل های مشهور گذشته لانچیا مانند دلتا، استراتوس، اورلیا و فلامینیا است. این کانسپت به طور مستقیم به مدل خاصی اشاره ندارد، اما به گفته طراحانش گوشه هایی از سه مدل آینده کارخانه را در آن می توان دید.

اولین مدلی که براساس این کانسپت به بازار عرضه می گردد، یک شاسی بلند کوچک به نام اپسیلون است که از نظر فنی با پژو 2008 مشترک است و سال آینده به بازار می آید. مدل دوم یک سدان لوکس به نام گاما است که انتظار می رود از نظر فنی با پژو 408 مشترک باشد. گاما در سال 2026 به بازار خواهد آمد. سومین مدل لانچیا نسل جدیدی از هچ بک اسپرت دلتا است که در سال 2028 فراوری خواهد شد. LANCIA اعلام نموده بعد از سال 2028 همه مدل هایش کاملا الکتریکی خواهد بود.

LANCIA

LANCIA

LANCIA

LANCIA

منبع: فوت و فن / bbc.com

به "بازگشت لانچیا با کانسپتی به نام Pu" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت لانچیا با کانسپتی به نام Pu"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید