بهشت گمشده ای در مشهد

به گزارش وبلاگ درخشان 92، اخلمد روستایی در شمال غربی مشهد است. باید از شهرستان چناران گذر کنید و 24 کیلومتر دور شوید و در میان سلسله کوه های بینالود، اخلمد را پیدا کنید. روستایی چند هزار ساله که بعد از حمله اعراب به خراسان ایجاد شده است.

بهشت گمشده ای در مشهد

شاید کمتر کسی نام روستای اخلمد مشهد را شنیده باشد. روستایی بکر و شگفت انگیز! روستایی که به تنهایی می تواند دلیلی برای سفر به مشهد باشد. اخلمد به راستی یک بهشت است. بهشتی گمشده که تنها افراد ماجراجو به آن دست پیدا نموده اند. بسیاری از افرادی که با تور مشهد به قصد گردش در طبیعت بکر این شهر سفر می نمایند، اخلمد را دیده اند. با وبلاگ درخشان 92 همراه باشید تا شما هم یک سفر ماجراجویی را تجربه کنید.

چرا اخلمد را باید دید؟

بی شک اخلمد یکی از خوش آب و هواترین ییلاق های نزدیک مشهد است. طبیعت زیبا و جاذبه های طبیعی این منطقه، جهانگرد های بسیاری را به این روستا فراخوانده اما باز هم آن طورها که باید، شناخته شده نیست. دره های سرسبز، قله های بلند و از همه مهم تر، آبشار اخلمد، این منطقه را دیدنی نموده است.

آبشار اخلمد

دو آبشار بلند در این منطقه وجود دارد. باید جهتی طولانی را طی کنید تا به آبشار اول که ارتفاع 23 متری دارد برسید. آبشار بعدی در فاصله یک کیلومتری این آبشار قرار گرفته است که با توجه به بزرگی و ارتفاع آن، به عنوان آبشار اصلی اخلمد در نظر گرفته می گردد. آبشار اصلی اخلمد، ارتفاع 40 متری دارد. آبشارهای کوچک تر دیگری نیز در این منطقه وجود دارد که تقریبا بالای آبشار اصلی قرار گرفته اند. آبشارهای اصلی اخلمد در طول سال برقرارند اما آبشارهای کوچک آن، فصلی اند.

فاصله آبشار تا روستای اخلمد سه کیلومتر است. این سه کیلومتر جهت ماشین رو ندارد و باید پیاده طی گردد.

رودخانه و چشمه های معروف اخلمد

رودخانه اخلمد هم به همان مقدار آبشارش زیباست. در فصل های بارندگی، این رودخانه سرشار از آب است اما فصل های تابستان و زمستان، معمولا آب کمتری دارد. چشمه های متعددی در این منطقه وجود دارد که بی شک نوشیدن جرعه ای آب از آن ها، حس و حالتان را خوب می نماید.

غار اخلمد

پایین تر از دهکده اخلمد، غاری وجود دارد که فقط یک نفر می تواند به سختی وارد آن گردد. طول این غار 36 متر است. صخره های غار اخلمد نسبت به صخره های کوه های اخلمد، فرق دارد. (جنس آهکی ندارد)

میوه های معروف اخلمد

در روستای اخلمد مشهد درخت های گیلاس و سیب به خوبی رشد می نماید. برای همین است که بیشتر محصولات این روستا گیلاس و سیب است. تا جایی که اطراف آبشارهای این منطقه هم درختان سیب و گیلاس دیده می گردد.

اگر مکان های دیدنی ایران را دوست دارید، سی دشت گیلان، دشت توت فرنگی ها را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب گردشگری داخلی علاقه دارید دره ارواح در ایران! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "بهشت گمشده ای در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهشت گمشده ای در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید