بوئینگ در سال 2016 هیچ هواپیمایی به ایران تحویل نمی دهد

به گزارش وبلاگ درخشان 92، شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ در توافق برای فراهم کردن بیش از 100 فروند هواپیمای مسافربری برای ایران پیشرفت داشته با این همه هیچ هواپیمایی در سال 2016 تحویل نخواهد داد.

بوئینگ در سال 2016 هیچ هواپیمایی به ایران تحویل نمی دهد

ایران که به علت سال ها تحریم قادر به خرید هواپیماهای مسافربری نو یا خرید قطعات از شرکت های تولیدکننده نبوده است، در پی مدرنیزه کردن ناوگان هواپیمایی فرسوده خود است و توافق با بوئینگ به همین دلیل بوده است. بازگشت ایران به بازار بین المللی برای خرید هواپیماهای مسافربری نو، یکی از بزرگ ترین فرصت های تجاری است که با امضای توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم ها گگردده شده است.

دنیس مویلنبرگ مدیر عامل بوئینگ در حاشیه کنفرانسی درباره فناوری های آینده در شیکاگو، گفت:

بوئینگ تحت این توافق سال جاری هیچ هواپیمایی تحویل نخواهد داد و تحویل هواپیما در فاصله زمانی یکساله، دو ساله و سه ساله انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد که با این همه این قرارداد فرصت قابل توجهی برای بوئینگ محسوب می گردد و خوشحالم که می بینم ما پیشرفت مداومی داشته ایم.

ایران در ماه ژانویه تصمیم برای خرید 118 فروند هواپیما به ارزش 27 میلیارد دلار از شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس را خاطرنشان کرد، اما نسبت به تاخیرهای غیرمنتظره در دریافت مجوز آمریکا ناراضی است.

ایرباس برای صادرات هواپیما به شرکت های هواپیمایی ایرانی به موافقت واشنگتن احتیاج دارد، زیرا در این هواپیماها قطعات ساخت آمریکا به کار رفته است. یک مقام ایرانی ماه گذشته بیان نموده بود توافق ایرباس ممکن است به مقدار شش فروند و توافق بوئینگ به مقدار یک فروند کاهش پیدا کند.

مویلنبرگ اضافه کرد که بوئینگ در مراحل نهایی کار روی ساختار قرارداد با مشتریانش در ایران بوده و هم زمان سرگرم کار روی فرایند دریافت مجوز از دولت آمریکاست.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "بوئینگ در سال 2016 هیچ هواپیمایی به ایران تحویل نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوئینگ در سال 2016 هیچ هواپیمایی به ایران تحویل نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید