تنها یک قدم تا چیدمانی شیک فاصله دارید!

به گزارش وبلاگ درخشان 92، قرار دادن مبلمان با فاصله های طلایی یکی از مهم ترین تصمیم ها در چیدمان دکوراسیون منزل است. مخصوصا وقتی که خانه دارای مساحت کمی است.

تنها یک قدم تا چیدمانی شیک فاصله دارید!

اگر چیدمان منزل را کمی با ظرافت بیشتر انجام دهید و فاصله های استاندارد بین مبلمان را رعایت کنید چیدمان به لحاظ عملکردی ارتقاء پیدا می نماید. در این مطلب از وبلاگ درخشان 92 به آنالیز فاصله های طلایی در چیدمان منزل می پردازیم.

فاصله های طلایی در چیدمان منزل

وجود فاصله استاندارد بین مبلمان و پیوستگی آن با اتاق می تواند در ایجاد فضایی آرام و دلنشین به شما یاری کند.

فاصله ها در چیدمان اتاق غذا خوری

در اتاق غذاخوری سعی کنید فاصله میز را تا دیوار حداقل 91 سانتی متر در نظر بگیرید و فاصله بین صندلی ها را با یکدیگر رعایت کنید تا صندلی ها به راحتی بیرون بیایند. نکته دیگر که باید به آن توجه گردد فاصله بین میز غذاخوری و ورودی است که بهتر است این فاصله را 121 سانتی متر در نظر بگیرید تا افراد به راحتی به اتاق وارد و خارج شوند.

فاصله بین مبلمان و میز جلومبلی از فاصله های طلایی در چیدمان منزل

یکی از عناصر تکمیل کننده اتاق های نشیمن میزهای جلومبلی هستند. قانون کلی این فاصله به این صورت است که میز و مبلمان جلوی آن باید در حدود 45 سانتی متر از هم فاصله داشته باشند تا افراد نشسته بر روی مبل به راحتی بتوانند نوشیدنی قرار گرفته بر روی میز را بردارند.

فاصله عمودی بین صندلی ها و میز ناهارخوری

ارتفاع صندلی ها و بازوهای صندلی باید به میزان ای باشد که دسته های صندلی به راحتی زیر میز جای بگیرند. برترین میزان در حدود 17 سانتی متر بین بازوی صندلی و صفحه روی میز است.

فاصله بین مبلمان

معمولا قطعات ست مبلمان را در اتاق نشیمن با فاصله خیلی زیاد و یا کم قرار نمی دهند. فاصله آن ها باید طوری باشد که افراد به راحتی صدای یکدیگر را بشنوند و در اتاق همهمه و سر و صدا نگردد. معمولا این فاصله را بین 8 تا 25 سانتی متر در نظر می گیرند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب 5 چیزی که پذیرایی شما را کوچک تر نشان می دهد سر بزنید.

فاصله بین تلویزیون و مبلمان از فاصله های طلایی در چیدمان منزل

این روزها تلویزیون یکی از اجزای جدایی ناپذیر در خانه ها است و معمولا برترین فضا برای قرار دادن این جعبه جادویی را اتاق نشیمن در نظر می گیرند. در نصب تلویزیون روی دیوار یا موقعیت قرارگیری آن موارد بسیاری در نظر گرفته می گردد اما مهم ترین آن ها فاصله بین تلویزیون و مبل است که آن فاصله در حدود 17 سانتی متر در نظر گرفته می گردد.

فاصله بین فرش با دیوار در چیدمان اتاق نشیمن

برترین فاصله بین فرش ها با دیوارهای اتاق های بزرگ در حدود 60 سانتی متر است که این فاصله را در اتاق های نشیمن کوچک بین 30 تا 45 سانتی متر در نظر می گیرند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آرامش را به خانه خود بیاورید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "تنها یک قدم تا چیدمانی شیک فاصله دارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها یک قدم تا چیدمانی شیک فاصله دارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید