آذربایجان شرقی دومین تولیدکننده زغال اخته در کشور است

به گزارش وبلاگ درخشان 92، مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی پس از قزوین رتبه دوم فراوری محصول زغال اخته در کشور را دارد.

آذربایجان شرقی دومین تولیدکننده زغال اخته در کشور است

آقای بی پروا در ارتباط با سطح زیر کشت محصول زغال اخته در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: کل سطح زیر کشت زغال اخته استان 311 هکتار است که شامل 301 هکتار باغات بارور و 10 هکتار غیربارور می باشد.

وی اضافه کرد: براساس برآورد های اولیه اندازه فراوری محصول زغال اخته طی سال جاری بیش از 1100 تن بوده و میانه عملکرد در واحد سطح 3.5 تن در هکتار می باشد.

آقای بی پروا با بیان اینکه 20 درصد از محصول فراوریی زغال اخته استان مصرف تازه خوری داشته و 80 درصد آن به شربت، ترشی و لواشک تبدیل می گردد تاکید نمود: ارزش اضافه کرده محصول فرآوری شده سه برابر فروش محصول خام است و مصرف آن هم در بازار های داخلی و هم در بازار کشور های همسایه و آسیای میانه صورت می گیرد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان بعد از استان قزوین حائز رتبه دوم فراوری این محصول در کشور است، اضافه کرد: بیشترین سطح زیر کشت و فراوری زغال اخته استان به ترتیب در شهرستان های هوراند، کلیبر و خداآفرین می باشد.

وبلاگ درخشان 92 آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آذربایجان شرقی دومین تولیدکننده زغال اخته در کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان شرقی دومین تولیدکننده زغال اخته در کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید