حمایت ها از گردشگری آسیب دیده از کرونا کافی نبودند

به گزارش وبلاگ درخشان 92، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، حمایت ها از گردشگری آسیب دیده از کرونا کافی نبودند.

حمایت ها از گردشگری آسیب دیده از کرونا کافی نبودند

سید مسعود عظیمی، معاون مالی استاندار یزد گفت: هر چند تسهیلاتی به این بخش تعلق گرفت و حمایت هایی مانند تعویق هزینه های آب، برق، گاز انجام شد اما این حمایت ها التیام بخش پیکر ضربه خورده گردشگری نبوده است.

وی با اشاره به همراهی های حاکمیت از خسارت دیدگان کرونا اظهار کرد: به اسم بخشی از دولت سعی کردیم با ارائه پیشنهاداتی موثر، سعی در جبران خسارات صنعت گردشگری کنیم که این پیشنهادات شامل تعطیلی پنجشنبه ها، انجام سفرهای هوشمند خصوصا با فعال کردن مثلث طلایی گردشگری و بعلاوه راهنمایی و مدیریت مراسم های عزاداری و عروسی بود.

عظیمی در خصوص دیگر پیشنهادات ارائه شده هم توضیح داد: اعطای یاری های بلاعوض به واحدهای آسیب دیده برابر با میانه فروش سه سال گذشته هم جز پیشنهادات ارائه شده از سوی استانداری یزد به مسئولان کشوری بود.

این مسئول با بیان اینکه فریز کردن تسهیلات و وام ها برای صنعت گردشگری هم جز پیشنهادات ارائه شده بود، اسم کرد: یکی از این پیشنهادات که در راستای یاری به صنعت گردشگری و جبران خسارات آنها در نظر گرفتیم، اعطای سرمایه در گردش و تزریق تسهیلات به ازای هر جایگاه در بخش گردشگری بود تا بتوانیم این صنعت را به آینده دلگرم کنیم که البته هنوز این پیشنهادات هیچ کدام محقق نشده است.

عظیمی با بیان اینکه کرونا به طور رسمی از اسفند سال 98 وارد کشور شد، اظهار کرد: پاندومی کرونا، نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان موجب خسارت به کشورها شد و در این میان گردشگری بیشترین خسارت را دید.

وی با بیان اینکه پس از گردشگری و بخش خدمات، اصناف بیشترین خسارت ناشی از کرونا را متحمل شدند، گفت: تقریبا همه اصناف جز بخش تامین کننده کالاهای اساسی مانند سوپرلبنیات ها، میوه فروشی و داروخانه ها در شرایط کرونا خسارت های زیادی را متحمل شدند.

معاون استاندار بخش حمل و نقل را هم از بخش های خسارت دیده از کرونا ذکر کرد و گفت: بیمارستان ها هم با تعطیل شدن بخش های تخصصی و عمدتا تبدیل همه بخش ها به بخش عفونی خسارت دیدند.

منبع: همگردی

به "حمایت ها از گردشگری آسیب دیده از کرونا کافی نبودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت ها از گردشگری آسیب دیده از کرونا کافی نبودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید