خبرنگاران 100 میلیارد تومان تجهیزات به مدارس کرمان تخصیص یافت

به گزارش وبلاگ درخشان 92، کرمان - خبرنگاران - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از ارسال بیش از 43 میلیارد ریال تجهیزات به هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش این استان اطلاع داد و گفت: طی یک سال اخیر بیش از 100 میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و کارگاهی به مدارس کرمان ارسال شده است.

خبرنگاران 100 میلیارد تومان تجهیزات به مدارس کرمان تخصیص یافت

به گزارش وبلاگ درخشان 92، احمد اسکندری نسب روز سه شنبه در آیین ارسال دومین کاروان تجهیزات هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان در سال تحصیلی 400-99 با اشاره به اینکه کارآفرینی و مهارت آموزی یکی از اولویت های اصلی آموزش و پرورش است، اضافه نمود: دومین کاروان تجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش با اعتباری بالغ بر 43 میلیارد ریال به شهرستان ها و مناطق این استان ارسال شد.

وی گفت: در راستای ارتقای کیفیت آموزشی به خصوص در آموزش مهارت ها که راهبردهای اصلی آموزش های فنی حرفه ای و کار و دانش است قدم های بسیار مؤثری در استان کرمان توسط اداره فنی حرفه ای و کاردانش برداشته شد.

این مسئول ماهیت آموزش های فنی حرفه ای و کار و دانش را مشارکتی دانست و گفت: ما در این زمینه برای رسیدن به موفقیت به یاری تمامی نهادها، ارگان ها و دستگاه ها احتیاجمندیم که این تعامل در سطح استان به خوبی رخ داده است.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه بدون تردید در آینده نزدیک شغل های جدید جایگزین مشاغل فعلی خواهند شد اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد و ماهر متناسب با احتیاج روز کشور مهمترین رسالت ما در آموزش و پرورش است که این امر در همه هنرستان کشور بخصوص در استان کرمان با راهبرد آموزش همراه با فراوری در حال اتفاق است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه آینده متعلق به افرادی است که به صورت مهارت محور تربیت می شوند و مهارت های لازم را می آموزند گفت: تمام کوشش عزیزان ما در هنرستان ها معطوف به بازده و نتیجه کار است که در شرایط بسیار خوبی در نیروی انسانی ماهر در سطح کشور رخ داده است.

اسکندری نسب به روز رسانی تجهیزات را محرک اصلی آموزش های فنی حرفه ای و کار و دانش دانست و گفت: تجهیزات کارگاهی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان در سه سال اخیر بروز رسانی شده است.

وی اضافه نمود: این تجهیزات با اعتباری بالغ بر 43 میلیارد ریال تهیه شده و 30 میلیارد دیگر نیز در دست خریداری است.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه درصد توسعه آموزش فنی و حرفه ای و کار و دانش در استان حدود 39 درصد است گفت: بیش از 43 هزار هنرجو در سطح استان کرمان در 380 هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در حال تحصیل هستند.

وی از افتتاح و بهره برداری از سه هنرستان فنی حرفه ای و کاردانش در شهر ستان های بافت، نرماشیر و رودبار جنوب در دهه مبارک فجر اطلاع داد و گفت: افتتاح این هنرستان های اقدامی بی نظیر در 12 سال اخیر در استان بود که نقش موثری در توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 100 میلیارد تومان تجهیزات به مدارس کرمان تخصیص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 100 میلیارد تومان تجهیزات به مدارس کرمان تخصیص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید