دانشگاه علوم توانبخشی و تربیت مدرس تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش وبلاگ درخشان 92، دانشگاه علوم توانبخشی و دانشگاه سلامت اجتماعی و تربیت مدرس، به منظور توسعه ارتباطات علمی برای توسعه فناوری، دستیابی به نوآوری و بسترسازی برای فراوری دانش، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

دانشگاه علوم توانبخشی و تربیت مدرس تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ درخشان 92، تفاهم نامه همکاری دو دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و تربیت مدرس، به منظور توسعه ارتباطات علمی برای توسعه فناوری، دستیابی به نوآوری و بسترسازی برای فراوری دانش، منعقد شد.

براساس این تفاهم نامه که به امضای حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس رسیده است، دو دانشگاه توافق کردند که در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فناوری با یکدیگر همکاری داشته باشند.

همکاری در ایجاد و راه اندازی دوره های میان رشته ای و تدوین دوره های آموزشی مشترک مورد تقاضای طرفین با توجه به احتیاج ها و اولویت های وزارت بهداشت و وزارت علوم، استفاده از ظرفیت طرفین شامل تبادل استاد و دانشجو، استفاده از فضا و عرصه های آموزشی، در اختیار گذاشتن تجهیزات آزمایشگاهی و فناوری، برگزاری دوره های بین المللی مشترک و تبادل علم و فناوری با دیگر مراکز علمی در دنیا از توافقات دو دانشگاه است.

برگزاری دوره های کارشناسی ارشد یا دکتری پیوسته مشترک در رشته های دارای برنامه مصوب دو وزارتخانه بهداشت و علوم و برگزاری دوره های مشترک تکدرس، کوتاه مدت، مهارتی و حرفه ای برای دانشجویان، کارکنان، اعضای هیات علمی و متقاضیان آزاد به وسیله مراکز دفتر آموزش آزاد، EDC، مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای، مرکز بالندگی اعضای هیات علمی، پردیس های خودگردان و بین المللی از دیگر توافقات دو دانشگاه در حوزه آموزشی است.

همکاری و حمایت از اجرای سرانجام نامه های مشترک دانشجویی بویژه سرانجام نامه های محصول محور مقاطع تحصیلات تکمیلی، انجام طرح های مشترک تحقیقاتی و فناورانه مورد توجه طرفین تفاهم نامه در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی، برگزاری کارگاه های علمی، آموزشی، مهارتی، پژوهشی، کاربردی، تجاری سازی، بین الملل سازی از مفاد این تفاهم نامه است.

بعلاوه ایجاد شبکه های اطلاعاتی میان دو دانشگاه به منظور اشتراک منابع علمی و بسترسازی برای فراوری علوم میان رشته ای، همکاری در تقویت پارک های علمی و فناوری، مراکز رشد بویژه در زمینه فناوری های نوین در بخش حوزه علوم بین رشته ای و استفاده از قابلیت های دو دانشگاه برای اخذ مجوز های لازم از مراجع ذیصلاح در حوزه تجهیزات پزشکی - توانبخشی از دیگر بخش های همکاری های پژوهشی پیش بینی شده دو دانشگاه است.

براساس این تفاهم نامه، همکاری در جهت بهره مندی از تجارب و مشاوره های اعضای هیات علمی دو دانشگاه در قالب پروژه های همکاری با صنعت، با هدف تبدیل دانشگاه به نخستین مرجع برطرف احتیاج های دانش محور و کارآفرین میان دو دانشگاه صورت می گیرد.

امکان برگزاری همایش ها، نشست های علمی تخصصی و دانشجویی با موضوع توسعه امور آموزشی و پژوهشی، جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف با هدف فراوری، انتقال دانش و فناوری به صورت مشترک در سطح ملی و بین المللی، ایجاد بستر مناسب جهت در اختیار قرار دادن امکانات پزشکی، پیراپزشکی و بیمارستانی مراکز وابسته و عضویت وابسته برای اعضای هیات علمی دو دانشگاه فراهم می گردد.

در این تفاهم نامه روش اجرایی و نحوه همکاری طرفین، شرایط فسخ تفاهم نامه و بعلاوه مدت اجرای این تفاهم نامه که سه سال معین شده، معین بوده، ضمن آنکه تمدید اجرای این تفاهم نامه امکانپذیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه علوم توانبخشی و تربیت مدرس تفاهم نامه همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه علوم توانبخشی و تربیت مدرس تفاهم نامه همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید