فرایند فوتی های کرونا در ایران نزولی است ، کاهش شهرهای آبی

به گزارش وبلاگ درخشان 92، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به خیز دوباره کووید 19 در بعضی استان ها هشدار داد و با بیان اینکه اکنون خوزستان بالاترین میزان شیوع بیماری را دارد، گفت: در مجموع اکنون 9 شهر در شرایط قرمز، 39 شهر در شرایط نارنجی، 228 شهر زرد و 172 شهر در شرایط آبی کرونا قرار دارند.

فرایند فوتی های کرونا در ایران نزولی است ، کاهش شهرهای آبی

به گزارش وبلاگ درخشان 92 از ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه پنجاه و هفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با رییس جمهور و سایر اعضا برگزار گردید، گفت: کشور ما از جمله معدود کشورهایی در جهان است که مسئولین بلندپایه آن و شخص رئیس جمهور حداقل هفته ای دو روز به صورت حضوری موارد را پیگیری می نمایند.

وی با اشاره به شرایط بیماری کووید 19 در جهان گفت: در جهان با توجه به ویروس های جهش یافته آفریقایی، انگلیسی و حتی ژاپنی موارد ابتلا و مرگ و میر و تغییر الگوی رفتاری ویروس و میزان کشندگی و سرایت ویروس افزایش یافته است . در انگلیس بیش از 4 میلیون نفر درگیر بیماری شدند و بیش 135 هزار نفر نیز در این کشور فوت کردند. در آمریکا هم به همین صورت است و مرگ و میر آمریکا از مرز 5000 نفر هم عبور نموده است. در سایر کشورها هم شرایط خوبی از نظر شیوع بیماری شاهد نیستیم .

فرایند فوتی های کرونا در ایران نزولی است، اما...

وی اضافه کرد: در سطح کشور، ما همچنان فرایند نزولی فوت و مرگ و میر داریم و مرگ ها هنوز دو رقمی و نزدیک 50 تا 60 مورد است؛ اما علی رغم آمار پایین فوتی ها می دانیم که دو هفته پس از شیوع بیماری میزان بستری ها افزایش می یابد و 4 هفته بعد میزان فوتی افزایش می یابد و برعکس. اقداماتی که از آذرماه در کشور انجام شد و میزان ورودی بیمارستان ها را کاهش داد، اثرات خود را اکنون نشان می دهد و کاهش میزان فوتی ها مربوط به رعایت پروتکل ها در چند هفته گذشته است.

خیز دوباره بیماری در بعضی استانها

رییسی گفت: در بعضی استان ها خیز بیماری شروع شده و جای هشدار جدی است. در استان خوزستان اکنون بالاترین میزان شیوع بیماری را داریم و احتیاج به مراقبت بیشتر از این استان است.

وی تاکید نمود: متاسفانه در استان خوزستان 9 شهر قرمز داریم و حتما احتیاج است به شدت مراقبت نمایند. شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، کارون، هویزه، شادگان و شوشتر فرایند افزایشی بیماری دارند و شهرهای قرمز هستند و احتیاج به برقراری پروتکل های دقیق و سختگیرانه دارند.

شرایط بیماری در چند استان شمالی و جنوبی

رییسی اظهار کرد: در آذربایجان غربی هم فرایند روبه افزایش داریم و باید پروتکل ها به شدت پیگیری و مراقبت گردد. در حال حاضر خیز بیماری در هرمزگان هم تا حد زیادی کنترل شد ولی باید ادامه دار گردد. در استان مازندران که فرایند صعودی داشتیم خوشبختانه از هفته گذشته موارد دارد کنترل می گردد و از 15 شهر نارنجی حدود 8 شهر زرد شدند و 7 شهر نارنجی دیگر دارند. استان گلستان و گیلان همچنان احتیاج به مراقبت شدید دارد. استان بوشهر شیب ملایم و رو به بالا دارد که احتیاج به مراقبت بیشتر دارد.

کاهش شهرهای آبی

وی گفت: در مجموع 9 شهر قرمز، 39 شهر نارنجی، 228شهر زرد و 172شهر آبی داریم. مشاهده می کنید که از تعداد شهر آبی کم شده و به تعداد شهر زرد و نارنجی اضافه شده است.

رییسی درباره تعداد شهرهای نارنجی در استان های مختلف، گفت: در آذربایجان غربی 5 شهر، آذربایجان شرقی 4 شهر، اصفهان دو شهر، خوزستان 5 شهر، خراسان جنوبی یک شهر، کرمان یک شهر، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان هر کدام 3 شهر، گیلان 7 شهر و مازندران 8 شهر نارنجی دارند.

یک فوتی ناشی از کرونای انگلیسی در قزوین

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: بیماری در استان قزوین فرایند رو به بالا دارد و یک مورد ویروس انگلیسی منجربه فوت داشتیم که زنگ خطر است. اطرافیان بیمار تست شدند و نتایج آزمایش تا فردا آماده می گردد که ببینیم آیا آنها هم به نوع انگلیسی مبتلا شدند یا خیر.

لزوم مراقبت از مرزها و قرنطینه مسافران خارجی

وی تاکید نمود: باید از مرزها مراقبت کنیم و اگر مسافری از خارج می آید باید قرنطینه را رعایت کند و حتی اگر علائم ندارد باید 14 روز خانه بماند و علائمش رصد گردد.

واکسیناسیون کرونا با عدالت در جریان است

وی درخصوص واکسیناسیون کرونا در کشور نیز گفت: واکسیناسیون برای گروه هدف شروع شد و با عدالت کامل واکسیناسیون در حال اجرا است. خوشبختانه شب گذشته 100 هزار دوز واکسن وارد کشور شد و هفته های بعد هم محموله های جدید وارد کشور خواهد شد و فرایند واکسیناسیون بر اساس سند ملی واکسیناسیون مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه پیدا خواهد نمود. تا این لحظه هم کسانی که واکسن زدند عوارض جدی نداشتند و تنها عوارض معمولی مانند درد محل تزریق و تب داشتند که مانند سایر واکسن ها طبیعی است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خاتمه صحبتهایش گفت: امیدوارم با رعایت پروتکل ها مانع از ایجاد خیز چهارم بیماری شویم.

منبع: جام جم آنلاین

به "فرایند فوتی های کرونا در ایران نزولی است ، کاهش شهرهای آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند فوتی های کرونا در ایران نزولی است ، کاهش شهرهای آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید