سنگ اندازی دولت علیه جوانان، مجلس یازدهم خواستار لغو شرطی سازی وام ازدواج شد

به گزارش وبلاگ درخشان 92، دولت با محدودیت جدید سنی برای ارائه وام ازدواج سنگ اندازی جدیدی در جهت ازدواج جوانان انجام داده است که این موضوع با مخالفت مجلس روبرو شد.

سنگ اندازی دولت علیه جوانان، مجلس یازدهم خواستار لغو شرطی سازی وام ازدواج شد

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری وبلاگ درخشان 92، 27 خرداد سال جاری رئیس جمهور در پی درخواست وزیر ورزش و جوانان برای اصلاح ضوابط سنی جهت اعطای تسهیلات 50 میلیونی ازدواج، دستور انجام اصلاحات لازم را صادر کرد.

طبق دستور صادرشده تخصیص وام ازدواج فقط به افراد 18 تا 40 ساله ممکن شده که این موضوع با قوانین بالادستی در تضاد بوده و نیاز است دولت به قانون مصوب مجلس بازگشته و اصل آن را اجرایی کند.

در حالی که رهبر معظم انقلاب در بیاناتی به موضوع ازدواج و موضوع افزایش فرزند آوری تأکید داشته اند، متأسفانه مسئولان در راستا تسهیل گری در این امر اقدام مناسبی نداشته و گاهی با سنگ اندازی مسائلی نیز ایجاد کرده اند، به گونه ای که اکنون تعداد جوانان بیکار، ازدواج نکرده و دارای مسائل عدیده در کشور زیاد شده است.

محدودیت سنی برای ارائه وام ازدواج جز مصوبات مجلس نبوده است

استدلال نادرست وزارت ورزش و جوانان برای در نظر دریافت محدودیت جهت ارائه وام ازدواج تبعات بسکمک داشته که یکی از آن ها می تواند مانع تراشی برای ازدواج تلقی شود در حالی که مصوبه مجلس در بودجه سال جاری با هدف تسهیل گری برای ازدواج بوده است.

در این رابطه محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مصاحبه با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری وبلاگ درخشان 92، با اشاره به برخی اخبار مبنی بر ایجاد محدودیت در دریافت وام ازدواج 50 میلیون تومانی، گفت: محدودیت سنی برای ارائه این نوع وام در مصوبات مجلس شورای اسلامی دیده نشده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس درخواست لغو محدودیت مذکور را داده است، ادامه می دهد: باید این موضوع در هیئت تطبیق مورد بررسی واقع شود تا ایراد وارد به آن رفع شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه باید در بحث ازدواج تسهیل گری صورت بگیرد، می گوید: ایجاد محدودیت در ارائه تسهیلات ازدواج یکی از راستاهای منتهی به بالا رفتن سن جوانان خواهد بود.

محدودیتی از حیث منابع برای پرداخت وام ازدواج نداریم

استدلال درستی از سوی دولت برای چرایی وضع محدودیت جهت ارائه وام ازدواج مطرح نیست؛ زیرا جدای از اینکه سخت گیری های متعددی برای ارائه این نوع وام از ضامن گرفته تا شرایط پرداخت صورت می گیرد، دیگر وضع محدودیت جدید نشان از سنگ اندازی محرز مسئولان در راستا ازدواج جوانان دارد.

در این رابطه مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری وبلاگ درخشان 92، با بیان اینکه منابعی که در بودجه 99 پیش بینی شده نیاز به وضع محدودیت ندارد، مطرح کرد: اگر ایجاد محدودیت در این باره از سوی رئیس جمهور به مباحث اجتماعی یا خانواده مرتبط است، موضوع جداگانه ای بوده که باید متخصصان امر در خصوص آن نظر بدهند.

وی ادامه داد: به اندازه کافی اعتبارات برای پرداخت وام ازدواج وجود دارد، از این رو لزومی به برقراری محدودیت برای پرداخت چنین تسهیلاتی نیست.

دولت باید در راستای تسهیل گری ازدواج گام های مثبتی از جمله تأمین مسکن و کمک به اشتغال جوانان بردارد، اما متأسفانه با ایجاد چنین محدودیت هایی نشان می دهد هنوز اندر خم یک کوچه بوده و تلاشی برای بهبود اوضاع جوانان ندارد از این رو امید است مجلس فعلی که روزنه های مثبت بسیار ایجاد کرده در بحث کمک به جوانان پیش قدم شده و مسائل آن ها را بررسی و رفع کند.

4151/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "سنگ اندازی دولت علیه جوانان، مجلس یازدهم خواستار لغو شرطی سازی وام ازدواج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ اندازی دولت علیه جوانان، مجلس یازدهم خواستار لغو شرطی سازی وام ازدواج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید