سگ روبات سنگاپور مردم را به رعایت فاصله اجتماعی تشویق می کند

به گزارش وبلاگ درخشان 92، اسپات نام سگ روباتی است که در پارک های سنگاپور گشتزنی می کند و از مردم می خواهد که حداقل یک متر از هم فاصله بگیرند.

سگ روبات سنگاپور مردم را به رعایت فاصله اجتماعی تشویق می کند

به گزارش روز یکشنبه بیزنس اینسایدر، این روبات چهارپا ساخت شرکت بوستون داینامیکس روز جمعه در پارک مرکزی سنگاپور فعالیت آزمایشی دو هفته ای خود را آغاز کرد و در صورت موفقیت به سایر روبات هایی می پیوندد که در دوره قرنطینه در پارک ها و فضاهای سبز سنگاپور گشتزنی می کنند.

البته این روبات سگ نمای کنترل از راه دور، واق واق نمی کند بلکه با ادای جملاتی از مردم می خواهد که برای حفظ سلامتی خود و دیگران، فاصله را رعایت کنند.

این روبات اقدامی برای وادار کردن مردم به حفظ فاصله اجتماعی انجام نمی دهد اما در سنگاپور تدابیر سختگیرانه ای برای قرنطینه در نظر گرفته شده است که می تواند برای افراد ناقض مقررات جریمه و حتی زندان در پی داشته باشد.

این دولت شهر 5.7 میلیون نفری بیش از 21 هزار مورد ابتلا به کرونا دارد که یکی از بالاترین آمار ابتلا به کرونا در آسیا است که علت آن تا حد زیادی آلودگی به کرونا در میان کارگران مهاجر است.

مطابق مقررات قرنطینه در سنگاپور که از روز هفتم ماه آوریل (سه شنبه 19 فروردین) آغاز شده و تا روز اول ژوئن (دوشنبه 12 خرداد) ادامه خواهد داشت، مردم تنها می توانند برای خرید اقلام ضروری از خانه خارج شوند و همیشه باید در اماکن عمومی ماسک بزنند.

روبات سگ نمای اسپات علاوه بر پخش پیام های صوتی مجهز به دوربین های و ابزارهای تحلیلی است تا تعداد افراد در پارک را تخمین بزند. مسئولان گفته اند دوربین های این روبات قادر به رهگیری افراد یا ثبت اطلاعات شخصی نیست.

پیش از این روبات سگ نما نیز روبات دیگری به شکل یک خودروی کوچک در برخی اماکن سنگاپور فعال شده و به مردم هشدار می دهد که تجمع مجاز نیست. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "سگ روبات سنگاپور مردم را به رعایت فاصله اجتماعی تشویق می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ روبات سنگاپور مردم را به رعایت فاصله اجتماعی تشویق می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید