طوفان در خلیج مکزیک قیمت نفت را بالا برد

به گزارش وبلاگ درخشان 92، قیمت هر بشکه نفت برنت در سرانجام معاملات دیروز با 2 دلار و 31 سنت معادل 5.78 درصد جهش به 42 دلار و 30 سنت رسید.

طوفان در خلیج مکزیک قیمت نفت را بالا برد

به گزارش گروه مالی وبلاگ درخشان 92 به نقل از رویترز، در حالی که قرار است امروز اوپک و متحدانش برای توافق بر سر تمدید توافق کاهش فراوری تشکیل جلسه دهند و وقوع طوفان در خلیج مکزیک موجب تعطیلی 30 درصدی فراوری نفت در این منطقه شده قیمت نفت روز آدینه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در سرانجام معاملات دیروز با 2 دلار و 31 سنت معادل 5.78 درصد جهش به 42 دلار و 30 سنت رسید. در مجموع معاملات هفتگی قیمت نفت 19.2 درصد رشد داشت. قیمت نفت خام آمریکا نیز در سرانجام معاملات روز آدینه با 2 دلار و 14 سنت معادل 5.72 درصد رشد به 39 دلار و 55 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در سرانجام معاملات این هفته شاهد رشد 14.7 درصدی بود.

طوفان گرجهتی گریستوبال روز آدینه وارد منطقه رودخانه میسی سیپی شد، شرکت های فراورینماینده انرژی را ناگزیر ساخت تا 65 سکوی فراساحلی فراوری نفت را تعطیل نمایند. همچنین 7 سکوی حفاری از جهت حرکت طوفان خارج شده اند.

فراورینمایندگان عظیم نفت موسوم به اوپک پلاس پیشتر توافق نموده بودند که به منظور تقویت قیمت نفت که از بحران کرونا آسیب دیده بود، فراوری نفت خود را در بازه زمانی می و ژوئن به میزان 9.7 میلیون بشکه رد روز کاهش دهند. این کاهش ها قرار بود در ماه های جولای تا دسامبر 7.7 میلیون بشکه کاهش یابد.

منابع آگاه در اوپک پلاس گفتند عربستان و روسیه توافق نموده اند که کاهش تلوید های فعلی را تا ماه جولای ادامه دهند هرچند ریاض ترجیح می دهد توافق فعلی تا ماه اوت تمدید گردد.

قیمت نفت برنت که در ماه آوریل به زیر 20 دلار رسیده بود روز آدینه به بالاترین رقم 3 ماه گذشته رسید.

در نشست ویدئو کنفرانسی امروز فراورینمایندگان عظیم کوشش خواهند کرد کشور هایی نظیر عراق و نیجریه را به تبعیت بیشتر از تعهداتشان مجاب نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طوفان در خلیج مکزیک قیمت نفت را بالا برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان در خلیج مکزیک قیمت نفت را بالا برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید