مزدا 3 هاچبک توربو به زودی رونمایی می شود

به گزارش وبلاگ درخشان 92، شرکت مزدا به طور رسمی از قوای محرکه مدل توربو مزدا 3 هاچبک پرده برداری کرد. پیش از این مدل های هاچبک و سدان مزدا 3 نسل جدید مجهز به موتور تنفس طبیعی 4 سیلندر و مدل دیزلی عرضه شده بودند.

مزدا 3 هاچبک توربو به زودی رونمایی می شود

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

شرکت مزدا با انتشار ویدیویی در این زمینه موتور مزدا 3 هاچبک توربو را یک واحد 2.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژر شده با حداکثر قدرت 227 اسب بخار و حداکثر گشتاور 420 نیوتن متر معرفی کرد. نیروی تولیدی این موتور توسط جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال داده می شود.

شرکت مزدا پیش از این موتور 2.5 لیتری توربوشارژر شده خود را در مدل های مزدا 6 و کراس اورهای CX-9 و CX-5 مورد استفاده قرار داده است.

با توجه به نسبت بالای گشتاور به قدرت در این موتور به نظر می رسد مزدا به دنبال یک خودرو شهری مخصوص رانندگی روزانه است و بنابراین ما با یک هاچبک اسپرت تمام عیار طرف نخواهیم بود.

در مقام مقایسه هاچبک قدرتمند شرکت فولکس واگن یعنی گلف R توانایی تولید 285 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژر شده را دارد.

در بخش ظاهری نیز شاهد تغییرات زیادی نخواهیم بود و بدنه این مدل مزدا مشابه با مدل G25 Astina است.

شرکت مزدا برنامه های پژوهشی زیادی را در رابطه با موتورهای احتراق داخلی به پیش می برد و به همین دلیل به نظر می رسد این شرکت در زمینه عرضه مدل های اسپرت تمام عیار همچون دهه های گذشته میلادی دچار مشکل شده است و نمی توان انتظار یک خودرو اسپرت دوست داشتنی را از مزدا داشت.

در هر صورت باید دید که آیا مدل توربو مزدا می تواند انتقادهای وارده به قوای محرکه نسبتا ضعیف تنفس طبیعی فعلی مزدا 3 را پاسخ دهد و در بازار بسیار سخت و رقابتی هاچبک های شهری و اسپرت به مقابله با شرکت هایی همچون فورد، فولکس واگن، هیوندای، کیا و... بپردازد یا خیر.

در ادامه از شما دعوت می کنیم به مشاهده ویدئو مربوط به بررسی مزدا 3 هاچبک نشسته و مقاله مربوط به مقایسه مزدا 3 نسل جدید با کیا سراتو را مطالعه کنید.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک

به "مزدا 3 هاچبک توربو به زودی رونمایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزدا 3 هاچبک توربو به زودی رونمایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید