مصرف چای کهنه دم ممنوع!

به گزارش وبلاگ درخشان 92، سلامت خبرنگاران : هیچگاه چای کهنه دم ننوشید.

مصرف چای کهنه دم ممنوع!

بسیاری از ما از روی تنبلی عادت داریم چای کهنه دم را دوباره مصرف کنیم. در ادامه به شما می گوییم که چای کهنه دم چه بلایی سر گوارش شما می آورد.

به گزارش وبلاگ درخشان 92، چای یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی ها در ایران ست که البته نوشیدنی سالمی هم هست، اما عدم رعایت بعضی نکات در نوشیدن آن خطراتی برای سلامت دارد.

مصرف چای کهنه دم را برای دستگاه گوارش بسیار مضر دانست و گفت: انواع چای از جمله چای سیاه، سبز و سفید در سطح بازار عرضه می گردد که چای سیاه به صورت معمول بیشترین مصرف نماینده را دارد.

فواید چای تازه دم

چای تازه دم یکی از سالم ترین نوشیدنی ها است که مصرف آن در جامعه ما هواداران زیادی هم دارد، اما اگر این نوشیدنی به شکل صحیح مصرف نگردد می تواند برای سلامتی مضر باشد.

اسید تانیک و اگزالات دو ماده در چای هستند که باعث عدم جذب آهن می شوند و میزان آنها در چای کهنه و پررنگ بیشتر است. به همین دلیل افراد باید از مصرف چای کهنه و نیز چای پررنگ که حاوی میزان زیادی اسید تانیک و اگزالات است خودداری نمایند. بعلاوه برای جذب بهتر آهن توصیه می گردد، افراد از مصرف چای بلافاصله بعد از وعده غذایی خودداری نمایند.

نحوه مصرف چای

طبق مطالعات اجرا شده چای داغ یکی از عوامل ایجاد سرطان معده و مری است، بنابراین افراد باید اجازه دهند چای کمی خنک شده و بعد آن را مصرف نمایند.

بعلاوه مصرف زیاد چای کهنه باعث ایجاد ریفلاکس می گردد، بنابراین زیاده روی در مصرف چای داغ و کهنه دم می تواند اثرات مخربی بر دریچه معده و مری داشته باشد.

چای که در اثر کهنه دم بودن غلیظ شده باشد اصلا قابلیت مصرف ندارد، چای پررنگ یا کهنه می تواند موجب کم خونی های شدید شده و مسائل دستگاه گوارش ایجاد کند که توصیه می گردد اکیدا از مصرف آن خودداری گردد.

چه افرادی چای نباید بخورند؟

افرادی که بیماری هایی مانند زخم معده دارند ضروری است مصرف چای را محدود نمایند، بعلاوه افرادی که مبتلا به کم خونی هستند و یا انواع سرطان های دستگاه گوارش را دارند و نیز برای زنان باردار مصرف چای توصیه نمی گردد.

بعضی افراد عادت دارند چای را با مواد دیگر مخلوط نمایند یا اینکه چای را همراه با مواد شیرین مصرف نمایند که این کار علاوه بر ازبین بردن خواص چای، موجب افزایش قند و چربی خون می گردد، بنابراین توصیه می گردد افراد حتی المقدور از مصرف مواد شیرین همراه چای خودداری نموده و چای را همراه با تعداد کمی توت خشک، مویز یا خرمای خشک مصرف نمایند.

منبع: رکنا

به "مصرف چای کهنه دم ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف چای کهنه دم ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید