نجات جان 6 نفر در ارتفاعات توچال

به گزارش وبلاگ درخشان 92، تهران (پانا) - تیم امداد و نجات مجموعه توچال و آتشنشانی چند نفر را که به قله توچال صعود نموده و در راستا گم شده بودند، نجات دادند.

نجات جان 6 نفر در ارتفاعات توچال

به گزارش ایسنا، 6 نفر که امروز (آدینه) به قله توچال صعود و با نامساعد شدن شرایط جوی جهت بازگشت را گم نموده بود، دقایقی قبل توسط تیم امداد و نجات مجموعه توچال و آتش نشانی نجات پیدا کردند و به ایستگاه اول منتقل شدند.

امداد، مدیر عامل توچال در این مورد گفت: این افراد دو گروه بودند؛ یک گروه چهار نفره و یک گروه دو نفره که در مجموع 6 نفر را نجات دادیم. چهار نفر اول از سمت قله پایین آمده و جهت را گم نموده بودند، در نتیجه می خواستند به سمت جان پناه قله برگردند، اما به دلیل پرشدن پاکوب ها جهت را پیدا نکردند که با ما تماس گرفتند. ما هم سیستم های صوتی ایستگاه 7 را روشن و برایشان لوکیشن فرستادیم و در نهایت آنها را پیدا کردیم.

امداد در خصوص نجات جان دو فرد دیگر گفت: قبل از اینکه تیم دوم گم شوند، کسی آنها را در جهت می بیند و هر چه اصرار می نماید برگردند، گوش نمی دهند. آنها از سمت شاه نشین به سمت تله اسکی ما آمده بودند و آنجا تماس گرفتند. همکاران ما همراه با تیم امداد و نجات آتش نشانی با ماشین پیست کوب به سراغشان رفتند و آنها را پیدا کردند. این افراد در ادامه به ایستگاه اول منتقل شدند.

پیش از این هشدار داده شده بود که اواخر هفته شرایط ارتفاعات تهران مساعد نیست و از مردم خواسته شده بود که به توصیه های ایمنی در خصوص صعود به ارتفاعات توجه نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نجات جان 6 نفر در ارتفاعات توچال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات جان 6 نفر در ارتفاعات توچال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید